Först ska jag bara ta ett djupt andetag och inte brusa upp och skriva en massa dumt surt gruff som ingen blir glad av.
Japp! alltså.
Vet att det är drag på sidan dagarna i ända! ni är ju bara 2 snälla farbröder som sköter detta men en sak har jag börjat irritera mej på.
Varför är det så att man jämt och ständigt startar en ny tråd om sin sjuka guppy? gärna med den utomordentligt förklarande rubriken "HjÄlP!!! AkUt!"
Dels för att man antagligen behöver hjälp och tror att man är den första i världen med att ha detta problem så man söker inte i forumet.
Och dels är det väl för att själva sökfunktionen inte syns så jätte väl?
Kan man inte utveckla sökfunktionen på ett mycket pedagogiskt vis så att nya medlemmar som har brottom kan lära sej att söka?
Jag tror att det går snabbare att söka i forumet och hitta svaret på sin fråga än att faktiskt fråga.
För det första behöver man inte VÄNTA på svar utan hittar på sturt och kan brassa ner till affärn och köpa medicin till sina fiskar.
Och för det andra så slipper man få irriterade svar från folk som svarat på samma fråga, säkert 5 gånger på 2 veckor.
För det är alltid första gången man frågar en fråga men dom som svarar behöver inte vara förstagångs svarare, Den som då ställde frågan kan få ett dött, halvironiskt svar och man kan säkert ta illa upp av detta och undra vad man gjorde fel.
Så för båda, dom som frågar och dom som svarar. använd sökfunktionen!
jag vet att jag också gör samma misstag ibland, men jag försöker att inte starta en hel massa nya trådar om saker som jag kan ta reda på själv.
Nu gjorde jag bergis det misstaget... för jag sökte inte på sökfunktion i forumet[:o]:(:p:d