Soffbord = Akvarium

#1 - 30 december 2006 17:58
Håller på med ett spännande projekt, operation bords akvarium.
Håller på att göra ett bord (Soffbord) som kommer att stå mellan sofforna och fungera som akvarium och bord.
Hela kalaset kommer att bli ett 75 liters kar när det är klart, vilket förhoppningsvis blir snart. :)
#2 - 30 december 2006 18:05
Hoppas vi får se en bild snart!
Låter hur spännande och snyggt somhelst ju!! :p
#3 - 30 december 2006 18:09
Spännande! :)
Hur ska det skötas?
Vill se bild! :D
#4 - 30 december 2006 18:36
Oooo va tufft! Idé för framtiden kanske...
Min mamma har ett soffbord där man kan lägga i olika saker (en "låda" inuti bordet, också glasskiva över). Föreställer mig nåt i samma stil.

Hon hälsar: Och vi som tyckte att vi var vågade när vi pratade om att ha hamstern där!
#5 - 30 december 2006 19:10
Jenny_E skrev:
Oooo va tufft! Idé för framtiden kanske...

Min mamma har ett soffbord där man kan lägga i olika saker (en "låda" inuti bordet, också glasskiva över). Föreställer mig nåt i samma stil.

Hon hälsar: Och vi som tyckte att vi var vågade när vi pratade om att ha hamstern där!

De låter som om vi har ungefär samma bord.:)
Bordets glas bildar själva lådan dvs.
Jag har tagit bort skrivan (överdelen) och nyss limmat på en botten som förut inte fanns på bordet.
#6 - 30 december 2006 19:11
Jag ska se om ja kan lägga upp lite bilder imorron =)
#7 - 30 december 2006 19:13
Kalavera skrev:
Spännande! :)

Hur ska det skötas?

Vill se bild! :D

Jag tänkte ha spottar som hänger ner över bordet för belysning. Ang täckskivan som blir ganska stor så tänkte jag lägga typ som möbeltassar emellan så att det blir en glipa på någon cm så att man kan mata samt att sladdarna kan löpa fritt ut.
#8 - 30 december 2006 19:59
Heisann!

De selger sånne bord allerede, "akvariebord". De er jo mye mye større enn 75 liter da, men...

Håper du setter inn bilde når du er ferdig! :)
#9 - 30 december 2006 20:22
Haha men kolla ja hittade ett på nätet som såg ut som de ja håller på att bygga, såhär ser mitt bord också ut fast med limmade kanter då
http://www.crystal-fox.com/webart/products/2587_b.jpg
#10 - 30 december 2006 21:27

Annons