[quote=Kjell Fohrman]TIll skillnad från carlw tycker jag att den är ful i akvariet[/quote]
[quote=peber]Har någon en bild på ett sånt här kar?[/quote]
[quote=Azur]Man tycker att de kunde göra något åt designen på sina klumpar, så mycket är säkert...[/quote]
Min är fin tycker jag, men den är för max 100liter (har 125liter men det funkar lika bra)(Oxydator D heter den). Både fiskar och växter verkar älska den.
Hur mycket syre som avges lär ha med temperaturen att göra, det var bla därför som man inte skulle ha doppvärmare enl Janne. Om det är för varmt blir det förmycket som jag förstod det, och man måste fylla på väteperoxid i tid och otid. Min behållare fyller jag kanske var tredje vecka, trots att jag har 26 grader.
[ATTACH]2327[/ATTACH]
Dom stora fula hinkarna är ju för 4000liter (Oxydator W).
Oxydator A är kanske inte jättefin men då får man ju jämföra med en motsvarande filterpump. Den är klart mindre i alla fall.
Janne har mindre kar med minsta sorten i (Minioxydator). Dom är något större än ett läppstift ungefär (kanske dubbla volymen av ett läppstift).
Länk till bild på fyra modeller av oxidatorer av Söchting
Enda incidenten jag haft med den är en stackars liten snäcka som kröp in i skarven mellan lerfatet och behållaren. När jag skulle fylla på väteperoxid och tog upp oxydatorn i luften och skruvade upp den så började väteperoxiden fräta sönder snäckan.
Tror inte det kan hända i vattnet eftersom (om jag fattat rätt) väteperoxiden omvandlas då. Men jag är inte riktigt säker på hur kemin fungerar.
EDIT: Lade in länk till bild på Söchtings oxydatorer istället för bifogad bild då jag insåg att jag bröt mot Zoopets regler annars.