snygga upp gammalt kar

#1 - 15 mars 2006 09:57
Jag har ett 240 l helglaskar som skulle behöva en ansiktslyftning. Jag funderar på att sätta någon snygg trälist runt karet för att piffa upp det lite. Är sugen på att ha en lite fetare list än de som sittert på alukar för att få mer trä känsla. Någon som har någon erfarenhet av detta? Går det bra att limma ditt listen med silikon eller vad skall man använda? Skall den oljas eller lackas? Vad tror ni, kan det bli snyggt?

Dett skulle vara snyggt om jag målade ljusrampen i samma nyans som ramen. Frågan är går den att måla på?

Finns risk för att jag behöver lagga botten som har några mindre sprickor också. Finns det alternativa material till glas att laga botten med?plexi marin plywood?

Tacksam för svar!
#2 - 15 mars 2006 10:10
Istället för att göra en ram runt hela akvariet, skulle du kunna göra ett lock och botten till det. Ser otroligt snyggt ut om du frågar mig.

Hittar tyvärr ingen bild på hur jag menar :(
#4 - 15 mars 2006 10:31
Skitsnygga kar! Tror ni att lock botten plus en tunram blir snyggt eller blir det för mycket. Jag skulle helst vilja att karet ser ut som ett plywood kar. Såg några för länge sedan som var hur snygga som helst. Är väl trä feshitist kanske! Någon sitter kanske på några snygga bilder på plywoodkar?
#5 - 15 mars 2006 10:38
#6 - 15 mars 2006 10:42
Jag skulle tycka det blev för mycket och jag skulle använda bok istället för plywood, men smaken är olika och i sista hand så är det du som skall ha akvariet :)
#7 - 15 mars 2006 11:32
Släng ett öga på min projekttråd. Nu har jag målat trälisten men den borde synas i omålat skick på ett par bilder.

Annars kan jag fixa lite andra bilder om du vill.

Annons