Snygga till aluminiumbänk

#1 - 7 mars 2005 00:12
Är det någon som har bra förslag på hur man kan göra om sin fula aluminiumbänk till ett vackert akvarieskåp (visa gänra bilder).

/Dennis
#2 - 7 mars 2005 09:15
Spaceace bygge ett skåp i alu-ramen här är hans beskrivning:
http://www.zoonen.com/perzoonen/artikel.asp?oid=173829
#3 - 7 mars 2005 09:31
Min akvariemöbel: http://och.nu/hasse/akva600.shtml

Har just nu inga bra bilder på detaljerna innanför skalet, men principen var att klä in aluramställningen med plywood och staga upp den i djup- och sidled mha reglar. Luckorna på framsidan är löstagbara och hänger fast mha magnetlås.
Lucas_no1
#4 - 7 mars 2005 16:19
Måste flika in att jag inte tycker den är det minsta ful!
Den är ju så stilren som den kan bli.
Tror inte att dom skulle använda dessa ställningar till att bygga inredning på NK om den var ful. :-)

Jag köptte två snygga grafitgråa plast backar på ikea och placerad pumparna i och fixade alla sladdar snygg då är det rent och snyggt tycker jag.
Det finns lock till dessa lådor som man kan skära ut för ytterfilter mm i då synns inte något alls av sladdar.

44kr på ikea.

/Lucas
#5 - 7 mars 2005 16:51
Precis, jag valde alu-bänk just för att slippa köpa en ful möbel. Vill man ha en snygg akvariemöbel (typ skåp alltså) blir det inte billigt.
#6 - 7 mars 2005 20:45
Tjusigt, Hasse H ! Kanske vore något för mitt stora Zooline-kar. Om jag bara någonsin får tid. :(
#7 - 8 mars 2005 16:51
Har tyvär ingen bild på min bänk att visa men jag la en träskiva i botten o sen skruvade jag dit spårlister som jag monterade in rökfärgat glas i så det blev skjutbara luckor på framsidan.
#8 - 8 mars 2005 22:07
Vart fick du tag på spårlister chevelle?

/Dennis
#9 - 24 mars 2005 17:42
det var glasmästaren som hade dem, men de flesta fönsterfirmor borde ha liggandes på löpmeter.
#10 - 24 mars 2005 18:31
Jag tyckte att de bänkarna på Åldes var snygga, www.aleds.se

Och jag köpte mina spårlister i aluminium har glasmästaren, 100Kr/m och sen måttade jag ut 4mm glas till alla sidor och han skar ut dom, 400Kr med allt.

Sen köpte jag svart plastfilm i en färgbutik.

Om nu undrar hur det ser ut, titta på Åleds för mitt ser precis ut så.

Annons