Snygga ekgrenar i akvariet

#1 - 13 september 2006 12:26
Hej!

Jag har gjort ett litet fotoalbum på zoonen som beskriver hur man gör för att få snygga ekgrenar i sitt akvarium helt gratis.

Jag är själv väldigt nöjd med dessa rötter som jag kört med nu i tre år.

http://zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=97554&gid=832601

Mvh

olof
#2 - 13 september 2006 14:03
Very nice. Enda nackdelen är att det kan ta ett tag att få grenarna att sjunka. Jag har en idé där, skall se om jag hinner testa den.
#3 - 13 september 2006 14:35
olof b skrev:
Hej!

Jag har gjort ett litet fotoalbum på zoonen som beskriver hur man gör för att få snygga ekgrenar i sitt akvarium helt gratis.

Jag är själv väldigt nöjd med dessa rötter som jag kört med nu i tre år.

http://zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=97554&gid=832601

Mvh

olof

bra initiativ!! jag kör på det samma men har inte kommit på det med ekrarna som verkar väldigt piffigt. Har du provat grenar med löv kvar på, väldigt dekorativt :)
#4 - 13 september 2006 15:55
Kanonsnyggt!
#5 - 14 september 2006 07:24
Azur skrev:
Very nice. Enda nackdelen är att det kan ta ett tag att få grenarna att sjunka. Jag har en idé där, skall se om jag hinner testa den.

Grenarna sjunker inte från början men de har inte heller specielt stor flytkraft. Ibland räcker det med några veckor innan de sjunker.

Läste att du skrev någon gång att om man sänker ner trä på 30 meters djup trycks all luft ut och trät blir sjunkande. Är det den ideen du menar? Testade typ det förra sommaren med en stor rot av fläder. Jag var tvungen att fästa två stora stenar i den för att få den att sjunka och sänkte den på 15-20 meters djup . Efter ett par veckor tog jag upp den och då sjönk den. Med Ek bör det rimligtvis gå ganska snabbt även på blygsammare djup än 30 meter.

Mvh

olof
#6 - 14 september 2006 07:30
Pechvogel skrev:
bra initiativ!! jag kör på det samma men har inte kommit på det med ekrarna som verkar väldigt piffigt. Har du provat grenar med löv kvar på, väldigt dekorativt :)

Det där med ekrarna funkar faktiskt jättebra. Grenar med löv har jag inte provat. Det är säkert jättesnyggt och funkar bra. Det blir väl en del slamm när löv, bark osv bryts ner men det kan man ju stå ut med. Jag har bara använt gamla och halvt nedbrutna grenar.
Snygga akvarium på din zoon för övrigt.

Mvh

olof
#7 - 14 september 2006 07:30
Jenny_E skrev:
Kanonsnyggt!

Tack!!!

mvh

olof

Annons