Nästan lika snygg som min Anne (skojar bara). Tyvärr har jag aldrig sett tillstymmelse till någon lek, fast dom är inte så stora än - kanske har jag bara hannar. Jag är för okunning på denna art för att se vilket kön.
Fast den på bilden tror jag i alla fall är en hanne? Rätta mig jättegärna :)
Inger - det där är en hanne, du ser det på det rödskimrande i fenorna. Superfin ju! Honorna är istället gulskimrande. Fränast tycker jag de är i sin kolsvarta lekdräkt med lysande blå ögon...
Vi har haft sajicor i omgångar, och de har alltid varit lättlekta. Behöver nån grotta eller något de kan gräva ut till en grotta. Så kanske är det hannar du har? Kolla på fenorna.
Ansjo - jag har ju tur att bo i Sthlm i just detta fall, så jag tar mina till Akvarielagret...
Vad tråkigt att det blir så hela tiden Inger! Jag kan spara honyngel till dig när de vuxit till sig, men vete 17 hur man kan frakta dem till Sundsvall...
Vad tråkigt att det blir så hela tiden Inger! Jag kan spara honyngel till dig när de vuxit till sig, men vete 17 hur man kan frakta dem till Sundsvall...
Skickas från min iPad via Tapatalk
Ja, det är ju alltid där problemet ligger att skicka eller leverera med någon kontakt. Men jag ska i alla fall höra mig för lite här å där ang. sajicahonor, jag gillar denna ciklid jättemycket :)