Äntligen har jag lyckats få en bild på den ena lilla räkan =O)))
http://www.haack.se/White/whitewhite.htm jag vet det minst tre till sånna här i burken men gissa om det är svårt att hitta när man har vit substrat hehehe
Man måste skryta ju..
peterhaack skrev:Japp kommer kolsvart grus imorgon =O)
Paatsu skrev:Spöke!
Byt substrat :D
peterhaack skrev:Japp kommer kolsvart grus imorgon =O)
MagicFingers skrev:personligen skulle jag hellre leva med ett substrat där dom lever och är svåra att se än att ändra och riskera dom.....
peterhaack skrev:Ni är fegisar! haha
Nä men upp start av ett nytt akvarium där de sedan kommer att vara i för att föröka sig ännu mer och då passar jag på att lägga svart grus i ist... E det förklaring nog =O)
Katharina skrev:Ja, vi litar på att du tar väl hand om denna svenskfödda raritet så den framöver kan sprida sina gracer.. :D
peterhaack skrev:OYes Katharina..
Du har väl sett på bild 1 där en golden som är så smällfet hon kan bli hon spricker nog nästa vecka eller ngt =O)) då hoppas jag på flera golden/white..
peterhaack skrev:Jag har mycket syre till mina räkor helst syre sten eller koppla på den där lilla slangen till ditt inner filter alt. köp en Eheim diffuser de gillar mycket syre helst från syrestenar de kan sitta där och fläkta äggen
Mitt pH ligger på 6.3-6.5 lite upp och ner där, Kh 4-5(lite svårt att läsa av).
Inner filter känns så dumt att köra jag skulle rekommendera Billifilter dubbel och en stor syresten som ger små bubblor.. ingen risk för att skada yngel de sätter inte igen och man hittar räkorna sittandes där så lugnt och stilla och äter på det de gillar mest skräp haha..
Eller bottenfilter det sätter inte heller igen och det håller bra biologi..
Nej jag mata med torkad krill, fryst räkmix, och då vissa andra foder sorter ;) artemia äter de större räkorna, och sedan då har jag de där fodersorterna som finns för bebisar och vatten förbättring.
Katharina skrev:
Hur håller du nere ph och uppe kh???????????? ;)
peterhaack skrev:
Nej jag mata med torkad krill, fryst räkmix, och då vissa andra foder sorter ;) artemia äter de större räkorna, och sedan då har jag de där fodersorterna som finns för bebisar och vatten förbättring.
peterhaack skrev:Vet inte men av ngn anledning ligger det bra på det, kan vara de tillsatser jag har i som hjälper till..