Ousazz: Problemet är ju det att alla snäckorna bor mitt filter, känns lite elakt att köpa helenorna och direkt trycka ner dom i filtret :)
Anders: Det som gjorde mig orolig när det kom till fiskarna var att en av mina fjärilsciklider i ett dygn kippade efter andan uppe vid ytan och var jätte slö, sen dog den, dagen efter började en annan ciklid göra exakt likadant samt att jag märkte att en av mina guppys fått som en konstig vit hudfliköver ena ögat.. Efter vattenbytet är cikliden som vanligt igen men den stackars guppyns öga ser fortfarande lite tokigt ut även om hon inte alls verkar må dåligt *peppar peppar* Dom trodde då att jag kunde fått nå skit i och rådde mig att byta ca 70% vatten och skölja alla filter i kallt vatten.. Har gjort test idag och allt ser ut att vara som vanligt så får väl hålla tummarna på att det håller sig så!
Grottbert: Jag har en salig fisksoppa i mitt akvarium, tog i oktober över ett 54 L akvarium som jag nu använder som yngelkar då de fiskar som följde med absolut inte skulle bo så trångt! Så idag bor det följande fiskar i mitt 120 L kar:
4 Fjärilsciklider
3 Långsträckta pansarmalar
2 Gupys
4 Platys
2 Ancitrus
10 Neontetror
4 Kuhliålar samt en grönling
Är det kanske nån av mina fiskar som gillar snäckor?