Jag hade en hel del snäckor i mitt akvarium ända tills två Pakistanbotior flyttade in, numer ser jag bara någon enstaka snäcka då och då.
När jag köpte dom var dom väl en 6cm långa inte små precis men då var dom framme jämt och bökade omkring i gruset och jagade varandra. Nu ett år senare är dom c:a 10 cm långa och man ser dom sällan, istället så ligger dom ner mest och sover på dagarna, om jag inte matar med räkmix då är det full rulle.
Det står i artbeskrivningen att små fiskar riskerar att bli uppätna. Jag vet inte om det är mina Pakistanbotior eller min stora Guldgurami hanne som är skyldig till följande brott:
* För ett halvårsedan så började plötsligt ögon att mystiskt försvinna på neonteror och sebrafiskar för att lika plötsligt upphöra. Det var inte roligt att se dom med bara ett öga.
* Inhandlade för ett par månader sedan 5st nya små Neontetror för att utöka mitt stim. Under följande veckan fösvann 4st spårlöst.
* Köpte nu nya Neoner som fick gå i yngelkar och växa till sig två veckor. Morgonen efter utsläpp hittade jag en av de nya neonerna död utan ögon.
Eftersom jag inte vet får ni dra egna slutsatser. Är det någon som har nå'n ide' så skriv gärna.
//E