Sned sorgmanteltetra

#1 - 5 oktober 2006 10:10
Min ena sorgmanteltetra är sned. Huvudet pekar lite åt vänster. Den är ganska tjock, puckelpanna och tydlig "nos". Lite svarta fläckar. Den är gammal över 5 år, äter bra och har inga andra skador. Är den bara gammal? Tror ni del lider att vara sned?
#2 - 5 oktober 2006 10:38
Hmm, är 5 år så gammalt för en sorgmantel? Beter h*n sig normalt annars? Simmar omkring med dem andra och så?

Jag hade en svart fantomtetra som var blind från den ena ögat och såg allmänt konstig ut, men hon betedde sig normalt och verkade inte alls lida. Hon levde så i flera månader innan hon i början av denna vecka började andas häftigt och simma konstigt. Så jag förstod att det var dags för henne att få dödshjälp. Så så länge din sorgmantel inte visar några tecken på att må dåligt tror jag inte du beheöver oroa dig.
#3 - 6 oktober 2006 08:48
Hej solbacka!
Jag har precis som batski haft mycket gamla fiskar ffa tetror som blivit lite underliga i utseendet på äldre dar. Även haft en kilfläcksrasbora som varit blind. Alla fiskarna var pigga och åt, så din sorgmanteltetra mår nog bra.
/Greta

Annons