Test av snap
www.aftonbladet.se
www.ciklid.se
admin skrev:
BluesBoy skrev:Jag håller med Azur. Allt som ploppar upp/ner utan att man bekräftar med ett musklick är störande. Gäller även t.ex. den översta rullgardinsmenyn här på zoopet. Man halkar lite snett och vips så har en meny rullat ner som tar tid att släcka. Samma sak med Snaps (nja, inte de kalla dårå...). Jag vill klicka på en länk men så fort muspekaren når den så genereras en snap som jag inte hade för avsikt.
Ja, rullgardin i sig är kanon, det är konstruktionen av den som är åt h-e ;)Vad gäller rullgardinsmenyn så lär du få leva med den - eftersom det är ett praktiskt sätt att spara en massa utrymme på.
Låter vettigt.Vad gäller snap så låter vi den ligga i 14 dagar - sedan kör vi en gallup om folk gillar det eller inte.
Jag håller med. En snapshot av en sida känna ganska meningslös, däremot tror jag det skulle kunna vara rätt bra för just bilder.heeke skrev:Jag skulle föredra om den bara visade förhandsgranskning av direkt länkade bilder och inte när länken går till en web-sida.
admin skrev:JAg har funderat en del på rullgardinen. Vi kan prova att ha klick på den ett tag och se om det är bättre? Vet inte riktigt vad som är bäst.
erikthur skrev:Gör det så att Kjell fattar att de är klickbara.
:D
(oops)
Aldrig sett en Mac?
Ytterligare en röst på rullgardiner som inte vecklar ut sig förrän man klickar på dem. Jag vet inte varför jag irriterar mig så fruktansvärt när saker poppar upp utan att jag bett om det, men jag gör det.
Vid alla andra klickbara länkar ändras muspekaren som indikation på att den är klickbar (åtminstånde i IE). Känns självklart att man använder samma princip i huvudmenyn (alla länkar på samma site).Då måste det vara utmärkt på något sätt att de är klickbara annars kommer många inte att fatta det
Jajjemen!! Då hade man kontroll över maskinvaran - nu är det tvärt om...Finns det verkligen någon som älskat DOS???
Azur skrev:Ytterligare en röst på rullgardiner som inte vecklar ut sig förrän man klickar på dem. Jag vet inte varför jag irriterar mig så fruktansvärt när saker poppar upp utan att jag bett om det, men jag gör det.
Det verkar bero på att rullgardinen försvinner om man trycker på en tangent och pekaren inte befinner ovanför text-inmatnings-rutan. Ofta för mig händer det pga att när jag släpper musen så drar sladden musen några millimeter, så pekaren hamnar utanför rutan, och så börjar jag skriva... och rullgardinen åker upp.Healena skrev:Men när jag t.ex ska söka får jag det istället inte att funka bra - då försvinner de innan jag hunnit skriva
Funktionen går att stänga av i rutan som poppar upp. Det lagras i en cookie och funktionen är alltså avstängd tills man rensar kakorna.Nitra98 skrev:Drar upp den här tråden igen för att tala om att jag verkligen HATAR snapsen! Finns någon omröstning om det, det måste ju finnas massa åsikter för och emot?
BluesBoy skrev:Funktionen går att stänga av i rutan som poppar upp. Det lagras i en cookie och funktionen är alltså avstängd tills man rensar kakorna.