Snälla hjälp mig, hur stora är akvarierna ??

#1 - 29 maj 2008 17:36
Heeeeej

Kan nån hjälpa mig med att räkna ut hur "stora" akvarier jag har [:o]

Om man säger att akvarie 1: Framsida och baksidan är 49 cm vardera (bredden),Sidorna x2 29 cm (djupet), höjden på hela är 29 cm.

Akvarie 2: Fram å bak är 36 cm vardera (bredden), sidorna x2 27 cm (djupet), höjden på hela är 27 cm.

Jag hoppas att detta kan hjälpa till :confused:

Pussar å kramar till dig som löser mitt problem :p
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 29 maj 2008 17:39
Det är enkelt att räkna ut ta - längd i dm x bredd i dm x höjd i dm = antalet liter
#3 - 29 maj 2008 17:53
räknar räknar räknar ....

Det är enkelt att räkna ut ta - längd i dm x bredd i dm x höjd i dm = antalet liter.
----------------------------------------------------------------------
Va gullig du e :)
Men jag måste fråga en grejj till. Jag har pumpen inbyggd med en skiljevägg... det är ju några liter där inne. Räknar man det med :confused:

Soliga hälsningar Kikki :)
#4 - 29 maj 2008 17:55
ja det ska du räkna med :) det kan göra ganska mycket :) och väggen kan man alltid ta bort
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 29 maj 2008 17:59
kikkipikki skrev:
Men jag måste fråga en grejj till. Jag har pumpen inbyggd med en skiljevägg... det är ju några liter där inne. Räknar man det med :confused:

Soliga hälsningar Kikki :)

Jo då man brukar räkna det med.
Dock bör man tänka på att literantalet är mer av teoretisk natur eftersom man räknar på yttermåtten, man räknar inte bort bort för grus och annan inredning etc.
Vill man ha ett exakt värde så är det bara att mäta sig fram genom att kolla hur mycket man häller i

Annons