Jag har kommit fram till vad det är för fel på mina fiskar; de har bukvattensot och jag vet varifrån jag fått det (då alla dessa fiskar kommer från samma butik och inte har bott med ngn annan hos mig), men jag vet inte vad jag ska göra.
Jag har haft 4-5 kampfiskar (rätt dyra sådana) som dött, runt 10 tetror, 4 malar och 3 killihanar, och nu är det inte långt kvar på ännu en kamphona. Hennes fjäll står rakt ut, hon är konstant på botten, hennes ögon ser ut att hålla på att hoppa ut och hennes mage är enorm.
Jag har behandlat hela karet med "Sera Baktopur direkt", efter att ha minskat på vattnet så det blev 100 liter. Detta var två dagar sedan och imorgon ska jag göra ett 50%-byte, som det står i instruktionerna. Tanken är att detta ska döda ALLA bakterier som jag fattat det, så åt helvete med alla bra oxå. :mad:
Jag intensivbehandlade även kamphonan samt 6 tetror i två liter vatten med en tablett under en halvtimme, men ingen skillnad syns idag förutom på kamphonan som ser ut att vara sämre.
Jag är helt sjukt trött på det här, ska jag behöva ha ihjäl alla mina fiskar och starta om på nytt för att få ordning på det? Vet ni om butiken kan ersätta mig på ngt sätt för detta, med lämpligtvis ny fisk? Jag HAR inte råd att köpa alla om igen, och fram till igår var jag dessutom högst ovillig att göra mig av med de jag har eftersom jag iaf hade en av mina omsorgsfullt utvalda favoriter kvar.
Jag ORKAR inte mer, snälla hjälp mig, för jag vill verkligen ha fiskar. :(