Men är det...humant att dö på det visset?? Skulle du hellre föredra att du kokades till döds å plågades dessa korta sekunder än att nån tog ett skott i pannan på`re!!!??? i stället!!!Ursprungligen skickat av Dreff
lol
"I det kokande vattnet släppte han ned de stackars fiskarna. "Det bankade ganska hårt i locket", berättade han. Ja, det tror jag det! Ett par MINUTER senare var de döda, men vilka minuter!!! Om fiskar kan komma till helvetet, så måste det vara i form av en kokande gryta."
vill gärna se dom fiskar som klarar ett par minuter i kokande vatten. fisken dör med engång när den hamnar i kokande vatten om inte av vattnet i sig själv så dör dom av chocken. efter som jag arbetar som kock och har kokat mycket hummer och kräftor i mina dagar så kan jag nästan 100% garantera det.
Men frågan kvarstår...Vad är det som är snällast??Ursprungligen skickat av Lenmar
Som kock är det väl lika lätt att skära huvudet av dom?? Hantera en kniv är väl inga problem och bra verktyg torde du ju ha! Tycker jag som är kocka!
Ursprungligen skickat av Lenmar
Som kock är det väl lika lätt att skära huvudet av dom?? Hantera en kniv är väl inga problem och bra verktyg torde du ju ha! Tycker jag som är kocka!
Ursprungligen skickat av Sn3jk
[quote]Ursprungligen skickat av Lenmar
Jag har aldrig kokat levande fisk, men jag har också varit med när kräftor och hummer kokats, och de kan banka på kastrullen rätt bra, och rätt länge.vill gärna se dom fiskar som klarar ett par minuter i kokande vatten. fisken dör med engång när den hamnar i kokande vatten om inte av vattnet i sig själv så dör dom av chocken. efter som jag arbetar som kock och har kokat mycket hummer och kräftor i mina dagar så kan jag nästan 100% garantera det.
Jag har aldrig kokat levande fisk, men jag har också varit med när kräftor och hummer kokats, och de kan banka på kastrullen rätt bra, och rätt länge.Ursprungligen skickat av Azur