Snäckskal - var 17 finns de??

#1 - 12 januari 2014 16:51
Jag söker med ljus o lykta efter snäckskal till snäcklekare. Hittar inte i matvaruaffärerna och inte på djuraffärerna. AL hade men för 30 kr st, och jag vill ha sisådär 10 st så det funkar ju inte. Men jag kanske landar där till slut - om ingen här kan tipsa! Finns det nån internetbutik som säljer?
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 12 januari 2014 17:01
Vinbergssnäckor finns i alla fall här på ICAs delikatessavdelning
#3 - 12 januari 2014 17:01
Finns på ICA.
#4 - 12 januari 2014 17:03
Jag har t o m varit på ICA på NK inne i stan - nix, där fanns de inte... Kanske på en Kvantum, får ta mig till en sådan. Tack för tips!
#5 - 12 januari 2014 17:05
Jag har fortfarande inte hittat på ica och jag har varit på tre olika ica maxi :p Men jag fortsätter leta och hoppas TS hittar dom nånstans :)
#6 - 12 januari 2014 17:06
Hittade nu i en annons på ciklid.org men då får man köpa ett gäng similis också - det hade jag gärna gjort men det är inte riktigt de jag tänkt ha i mitt kar... tror jag... Letar vidare.
#7 - 12 januari 2014 17:33
Gör så här:
1. Åk till närmaste ICA Maxi.
2. Gå in i affären.
3. Leta upp avdelningen med konserver.
4. Gå noga igenom hyllorna tills du ser det här:
[ATTACH=CONFIG]66666[/ATTACH]
5. Tag med det till kassan och betala.
6. Åk förbi sytstemet på vägen hem och köp med dig en god flaska Bourgogne.
7. Laga escargot.
8. Avnjut en fantastisk måltid, helst på ett romantiskt vis.
9. Tvätta ur skalen.
KLART! [:D]

Än så länge har jag inte lyckats hitta en enda Ica-affär som inte envist påmint mig om att det är kolossalt hög tid att dra igång snäcklekarkaret...
#8 - 12 januari 2014 17:46
Har frågat flera i personalen i samtliga tre ICA Maxi. Blev idiotförklarad av alla :p haha

Edit: Hittade dock konserverade sniglar utan snäckskal i en av butikerna.
#9 - 12 januari 2014 17:50
Vi löser det;)
#10 - 12 januari 2014 18:12
Har frågat flera i personalen i samtliga tre ICA Maxi. Blev idiotförklarad av alla :p haha

jasså, vad skönt...för då är jag inte ensam :p:D
#11 - 12 januari 2014 18:48
Mr Woods skrev:
Gör så här:

2. Gå in i affären.

7. Laga escargot.

9. Tvätta ur skalen.

Än så länge har jag inte lyckats hitta en enda Ica-affär som inte envist påmint mig om att det är kolossalt hög tid att dra igång snäcklekarkaret...

Vilket ICA är det du menar?? de jag har varit på har inte...kan vara bra och veta så jag kan åka dit direkt istället för att leta....
#12 - 12 januari 2014 20:50
Mr Woods skrev:
Gör så här:

2. Gå in i affären.

7. Laga escargot.

9. Tvätta ur skalen.

Hahaha! Personligen gillar jag vitlöksdrypande escargots men han jag borde vara romantisk med med dessa delar inte min uppfattning. Lite "äta myror?!"-stuk á la Mowgli i Djungelboken över honom då...

Men - nu verkar det lösa sig ändå!
#13 - 13 januari 2014 12:34
Det finns frysta också, inklusive snigel och smör.
Pris ca 60 kr för 12 st. Enda affären jag hittat i är Malmborgs i Malmö. Importör är samma som importerar kräftor, Pandalus eller liknande.

Sam
#14 - 13 januari 2014 20:42
Jag hittade mina också i frysdisken, har även sett påsar med tomma skal ifall man vill gratinera egna... Tycker faktiskt det är märkligt att det finns att köpa överhuvudtaget för det är ju obeskrivligt läskigt att äta hela äckliga sniglar, höll på att spy när jag petade ur de gummiliknande djuren ur skalet[xx(] Fransmännen har ju uppenbarligen problem med sin genpool!
#15 - 13 januari 2014 20:44
En akvariebutik här i stan har snäckskal, så de finns att få tag i för butikerna tydligen, men vet inte hur eller var.
#16 - 13 januari 2014 20:56
på mitt ica maxi har dom snäckskal. kan köpa o skicka till dig om du vill. isåfall tar vi det på PM
#17 - 13 januari 2014 21:23
hannesc skrev:
på mitt ica maxi har dom snäckskal. kan köpa o skicka till dig om du vill. isåfall tar vi det på PM

Absolut intressant. Har ett liknande erbjudande fr ansjo som jag ska utvärdera först bara... Fasen, vi har en oerhört välsorterad Kvantum en mil bort - om nån har så borde det vara de... Tar mig ju bara aldrig dit.... Kanske måste ta det i botten imorgon kväll först, innan jag krånglar till det för er andra.
#18 - 14 januari 2014 09:49
åheim skrev:
Jag hittade mina också i frysdisken, har även sett påsar med tomma skal ifall man vill gratinera egna... Tycker faktiskt det är märkligt att det finns att köpa överhuvudtaget för det är ju obeskrivligt läskigt att äta hela äckliga sniglar, höll på att spy när jag petade ur de gummiliknande djuren ur skalet[xx(] Fransmännen har ju uppenbarligen problem med sin genpool!

lägg till grodlår, löksoppa...
#19 - 14 januari 2014 15:12
du har pm
#20 - 14 januari 2014 16:33
Nu har jag fått tag i snäckor - tack alla!

Annons