Snäckskal i karet?

#1 - 4 april 2007 14:32
Kan man ha snäckskal i karet som en del av inredningen, eller utsöndrar de för mycket kalk? Hade en tid snäckskal, men så dog en del fiskar, ändrade jag om, och efter det blev det inte av att sätta dit dem. Ska städa karet om en stund, vill därför veta om jag kan använda dem som prydnad däri. Skulle dessutom behöva lite tips av er, hur jag ska inreda. Alltid samma problem.. Har 5 stora växter, en "stock", ett litet slott, en dödskalle o så några stenar. Hur ska jag placera dessa? Växterna bakom, resten fram..? Hjälp! :confused:
#2 - 4 april 2007 17:14
Vad är det för växter du har, hur ser de ut ?.

Hur stor är roten i förhållande till akvariet och vilken form har den ?.

Det är det minsta man behöver veta för att kunna ge råd om ev. placering.

MVH/Anita
#3 - 4 april 2007 17:35
jag har hivat i en hög med snäckor i mina akvarium, och inte gör de nån skillnad. koka skiten ur de ett tag först. de har legat i akvariumen i 2 veckor nu och ingen har dött av de... än... =)
#4 - 5 april 2007 14:01
Jag har två stycken Echinodorus bleheri, en stor och en liten. Så har jag en mellanstor röd växt, en stor avlång mörkgrön (som går ända upp till ytan) och så en vallisnera bebis. Roten är ungefär 15 cm hög på högsta stället, och lika lång. Akvariet är 100 liters. Så har jag oxo en dödskalle-prydnad och ett litet slott. Skulle vara trevligt med några tips :)

Annons