Snäckor till Snäcklekare

#1 - 23 oktober 2007 16:15
tjena har nu köpt snäckor till mitt akvarium blev Vinbärssnäckor men undrar hur rena dom måste vara? är lite "fett" på dom vet ej hur men undra om fiskarnar kommer reagera?
#2 - 23 oktober 2007 16:31
För säkerhetsskull kan du koka dem ett par min. 5 min. borde räcka alldeles utmärkt.
#3 - 29 oktober 2007 12:31
Jag skulle ha kokat dem, kan inte vara bra för vattenkvalieten att tillsätta fett, hur lite det än är....hur går det nu?
#4 - 29 oktober 2007 12:36
En liten varning… Jag pillade ur mina snäckor och kokade dem. Efter några dagar var det en snäcka som låg och flöt i ytan när jag kom hem. Trodde att det på något sätt blivit en luftficka som bar upp den. När jag skulle vattenfylla den så fick jag en lukt chock utöver det vanliga. Lite kött hade klarat sig och hade nu ruttnat. Jag tog snäckan och sprang ut och kastade den så långt bort jag kunde. Trots detta stank det i hela huset.
#5 - 29 oktober 2007 22:47
c90368 skrev:
En liten varning… Jag pillade ur mina snäckor och kokade dem. Efter några dagar var det en snäcka som låg och flöt i ytan när jag kom hem. Trodde att det på något sätt blivit en luftficka som bar upp den. När jag skulle vattenfylla den så fick jag en lukt chock utöver det vanliga. Lite kött hade klarat sig och hade nu ruttnat. Jag tog snäckan och sprang ut och kastade den så långt bort jag kunde. Trots detta stank det i hela huset.

[COLOR=blue]Jag kunde inte hålla mig för skratt när jag läste sista meningarna:D!!![/COLOR]

Annons