Snäcklekare + kardinaltetra + kuhlisar?

#1 - 8 juni 2006 13:56
Skulle arterna fungera tillsammans i ett 50 liters kar?
#2 - 8 juni 2006 14:36
Snäcklekarna vill ha ett högre ph-värde än kuhlisarna och kardinalerna
#3 - 8 juni 2006 15:16
Samt att snäcklekarna antagligen skulle jaga livet ur dem
#4 - 8 juni 2006 15:19
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Ihhh [:O] :eek: [:-12] [:-52] [:-82] [:-84] [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid][/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]nej, nej, nej, nej....[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid][/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]De fiskarna har så radikalt skilda beteenden och och så vitt skilda livsvillkor .... Inge bra att blanda alls...[/COLOR][/FONT]
#5 - 8 juni 2006 17:55
[quote=Lenmar][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Ihhh [:O] :eek: [:-12] [:-52] [:-82] [:-84] [/COLOR][/FONT][/quote]

Förstår av den rektionen att det var en dålig ide... Trodde det skulle fungera då kardinalerna inte rör sig i bottenskiktet och att kuhlisarna skulle bli ignorerade såsom en mal... PH:t i kranvattnet är mer anpassat för snäcklekare, ca 8,5.
#6 - 8 juni 2006 20:30
däremot så är humlafisken snäcklekande och kan gå i samma vatten... men det var väl antagligen en tanganyika du ville ha...
#7 - 8 juni 2006 20:37
pH värdet är inget problem, jag har hållit neoner i åratal i stenhårt vatten, men snäcklekare är inga snälla fiskar, och 50 liter är ett väldigt litet akvarium - precis hela akvariet blir revir. De kommer definitivt att döda kuhlisarna, de kommer i alla fall att _försöka_ döda neonerna, och humlafiskar, som är bottenfisk och lite småaggro, skulle inte klara sig många timmar.
#8 - 8 juni 2006 21:38
Och du kommer inom kort att ha 300 snäckisar... *vet* mina 3 (kom i februari) är idag ca 30 st
#9 - 9 juni 2006 05:59
[quote=Azur]Humlafiskar, som är bottenfisk och lite småaggro, skulle inte klara sig många timmar.[/quote]
Det jag trodde var en humlamal visade sig vara en knorrmal, och den har jag skänkt bort. Bara kardinaler och kuhlisar finns kvar.

[quote=qenzo]Och du kommer inom kort att ha 300 snäckisar... *vet* mina 3 (kom i februari) är idag ca 30 st.[/quote]
Hur stort akvarium har de?

Börjar bli motiverat med ett nytt akvarium...:) Nästan som för 25 år sen då pojkrummet var fyllt med olika kar...

Annons