Det här är ingen fråga... bara ett behov av att skriva av mig lite frustration, och lite lycka också!!!
När vi skulle flytta vårt stora sydamerika och alltså fångade all fisk, så upptäckte vi att vi hade flera Corydoras Triliniatus än vi hade släppt i, de hade alltså lekt och två yngel hade överlevt och blivit nästan vuxna i det stora karet. Läge att försöka odla dem alltså!
Jag är mitt i en flytt och i den nya lägenheten har vi satt upp en odlingsställning, så självklart tyckte jag att det var läge att göra i ordning två av karen till Corydorasodling... sagt och gjort.. fixade det och släppte fem st Corydoras i varje kar. Tänkte att där kunde de få bo in sig tills jag flyttat klart och sedan skulle det minsan bli artemiakläckning och vattenbyten för att få dem i lek...
I dag när jag kom till lägenheten, där jag alltså inte ens har flyttat in ännu, så hade jag det ena Corydoraskaret fullt med rom! Det blev till att flytta Corydorasen till det andra karet, för att de inte skulle äta upp rommen och sedan fixa till med Fungol och sänkt vattennivå och hela baletten!!! När jag kom hem från min Fungolinförskaffningsresa så lekte två Corydoras i det andra karet!!!! Pillade loss den rommen och flyttade den till det kar som var romanpassat. Nu är det bara att vänta och se... men det är trist att jag inte har dem där jag bor.... nu får man åka och titta till dem varje dag, men jag vill ju helst titta till dem en gång i timmen typ :-)
Hur det nu är så är det kul med rom av fiskar som man inte testat att leka av, men dom hade väl kunnat vänta tills jag hade flyttat färdigt!!! Tid är det ju lixom lite ont om just nu....