Hade lite tråkigt idag, så jag åkte och inhandlade lite grejer till en liten ide jag haft, ett litet akvaterrarium.
Grejerna lite snabbt nerställda i burken, har ingen aning om växterna ens gillar hög luftfuktighet - men det märks. Köpte även några bitar kork, en rot och lite grus.
[ATTACH]10724[/ATTACH]
Den stora roten fick tyvärr planeras bort - den tog alldeles för mycket plats.
Möblerade om växterna lite också.
[ATTACH]10725[/ATTACH]
[ATTACH]10726[/ATTACH]
Plockade i lite bitar av en snygg sandsten jag hittat också - och här är resultatet! (ficusen fick ge efter den också, misstänker att den tar över annars...)
[ATTACH]10727[/ATTACH]
[ATTACH]10728[/ATTACH]
[ATTACH]10729[/ATTACH]
[ATTACH]10730[/ATTACH]
[ATTACH]10731[/ATTACH]
Tyvärr tog jag inga bilder under själva byggandet, kreativiteten tog överhanden [:o]... Men så här har jag byggt, för er som undrar:
Växterna i bakgrunden vilar på några block urgröpt frigolit, och är planterade i kaktusjord blandat med terrariebark..
I högra hörnet har jag tryckt ner pumphuvudet från en hydor crystal 2, det var vad jag hade hemma i pumpväg (en Aquaclear 402 kändes liiite för mycket...) har tyvärr inte listat ut hur jag skall få in filtermassa - men det kanske inte behövs, det är planerat lite lågväxande akvarieväxter också.
Belysningen består av tre stycken LED-ramper, som jag privatimporterat tillsammans med diverse annan belysning. En kallvit och två varmvita.
Funderar på vad som skall få befolka skapelsen, det är dock inte mycket vatten, på sin höjd 15 liter... räkor kanske?