Jag har ett par Röd Juvelciklider.
Det är en mycket rolig fisk, tycker jag (för stunden:p). Den är dock, som ni säger, mycker aggressiv. Den passar inte bra med dina andra fiskar efter som att de Röda blir mycket större och kan då se mindre fiskar som mat bl.a Neontetror. Mina är ett fullvuxet lekpar, ca 10-12cm, som just nu håller på att ta livet av mina Ellioticiklider, ca. 6-8cm. Jag funderar på att skaffa några Jack Dempsy i stället när Elliotisarna är borta, då de också är aggressiva och kan jämna ut det med Rödcikliderna.
I ditt läge hade jag nog valt bort Kampfisken och låtit Rödcikliderna vara kvar, OM det INTE är så att de ger sig på dina andra ciklider och att de inte är "FÖR" stora. Hur stora är dina??? Vad betyder "nyligen innköpt"??? Har du haft dom länge, typ 3v. eller mer, så är det nog ingen fara med dina andra fiskar.
Vill bara tillägga att jag bara har hållt på med akvarium i ett år, ganska intencivt, men... Lita inte på mig till 100%. Som sagt, i vissa saker kanske jag inte är tillräckligt lärd.:)
Lycka till!!!
Mathias
Ps. Du kan se en utav mina rödciklider i, en suddig, bild bredvid+en kull yngel Ds.