Snabb HJÄLP!!!!!!

#1 - 22 mars 2006 21:11
ja flyttade mina palleter till ett 30l akvarium.. för att få dom att leka det var ungfär 2 veckor sen ja flytta dom inget resulta,... hanen tar över grottan o släpper inte in honan..jag satte dit en till grotta då ligger dom bara i varsin grotta o gör inget.. tog bort båda grottorna och då börjar dom visa lekbetende hur ska jag göra dommåste ju ha nån stans att lägga rommen.. sätter ja i en grotta tar hannen den direkt HJÄLP?
#2 - 22 mars 2006 22:27
snälla jag behöver hjälp
#3 - 23 mars 2006 08:38
Svårt att tvinga fiskar att para sig... Jag skulle lägga tillbaka fiskarna i det större karet (jag antar att du har ett sådant), och låta naturen ha sin gång Även om det funkar i big brother att man stänger in två människor i ett rum och de hoppar på varandra direkt så gör det kanske inte det med fiskar (och en del människor också) :D

/Peter
#4 - 23 mars 2006 11:28
[QUOTE=peter120]Svårt att tvinga fiskar att para sig... Jag skulle lägga tillbaka fiskarna i det större karet (jag antar att du har ett sådant), och låta naturen ha sin gång Även om det funkar i big brother att man stänger in två människor i ett rum och de hoppar på varandra direkt så gör det kanske inte det med fiskar (och en del människor också) :D

/Peter[/QUOTE]

:D
#5 - 23 mars 2006 13:43
ja följde ditt tips och de visa sej va bra nu e dom i mitt 112l och hanen följer efter honan precis överallt deras färger är starkare än någonsin.. vem vet kanske blir lek :)
#6 - 23 mars 2006 19:23
varför varför varför... min hane beter sej så konstigt ena stunden är han jätte snäll mot honan och andra stunden så biter han henne.. han släpper inte in henne i grottan varför? ska ja köpa en nya hane? för honan är inte agresiv och skakar och vill leka helatiden men hanen nästan aldrig.. jag har haft dom i 6 månader ungefär inte en ända gång har honan lagt rom.. ska jag byta ut hanen?
#7 - 23 mars 2006 21:00
mata med mygglarver säger de flesta

möblera om lite annars ... flytta på grottan om du är säker på att det inte fins ägg

tyckte min hanne ignorera min hona också ... 2v senare hadde ja yngel
#8 - 23 mars 2006 21:20
mattar med svarta mygglaver och möblera om lite igår också.. mina paletter kanske är ett hopplöst fall :(
#9 - 1 april 2006 21:00
:confused: Mina nya paletter är inte dugg bättre,hanen vill slåss och honan slåss tillbaka,sedan vågar han inte simma närma henne.:(
#10 - 2 april 2006 00:46
pröva mata dom med räk eller fiskrom, jag tar det från räkor när det käkas till midag
det är tydligen bra för eras egen romproduktion.
men gör det inte allt för många gång, det mår dom inte bra av

Annons