[QUOTE=Marie J]Dagligt vattenbyte och se över hur din ytcirkulation är är nog a-o i ditt fall.
Då du hade detta problem för ett någon månad sen och medicinera så har jag för mig att dom blev lite bättre förrutom en. Men då var de väl bara 5? Har du skaffat fler?
Tänkte dålig syresättning, vattenbyte för sällan, ungfisk, nyfisk = stressandas?
Jag förmodar att du varit på din närmsta djuraffär och fått det otroligt felaktiga svaret att; det inte finns någon nitrit så finns det ej heller någon nitrat. Du ska nog inte ta fler råd därifrån för de mesta råd du fått har ju varit lite dumma/felaktiga.[/QUOTE]
Hej
Jag flyttade tillbaka dem till 240:an igår, de trivdes inte alls i 375:an, en strök med, så jag ville inte låta dem gå kvar. Igår när jag tittade till dem senaste gången såg jag tre som var hyfsat ljusa i färgen, och simmade runt. En låg och såg skum ut, så den är väl död idag, har inte kollat än. Skärper de sig inte snart får du ta dem om du vill. Funderar på att skaffa några nå´n annanstans ifrån, de här kanske är ovanligt känsliga, på grund av uppväxtförhållande och så.
MVH Micke