Fattar inte vad det e med folk som har malawi!! Många tycker att växter inte hör hemma i malawi kar men det FINNS växter i malawisjön... Kanske för snårt för malawihållare att klara av växter eller så har man hört av någon son hört att det inte hör hemma i karet och då SKALL man inte ha det...
Visst finns det växter i malawisjön men inte så mycket i de klippbiotoper där de vanligaste mbunaarterna lever. Så innan du sågar kunskapen hos allt "folk som har malawi" så kanske du skall läsa på lite först;)
Samma mede malawi i småkar....Håller med om att man inte skall ha STORA malawi typ rovmalawi eller anndra stora tex. VC10 i småkar... MEN köp MINDRE arter och välj mindre fiskar när du köper dom så kan du ha det utan problem... Måste naturligtvis ha mindre anntal i ett mindre kar.. Men som jag redan skrivigt har jag haft i ett litet kar OCH DOM TRIVDES..... Jag vet att dom inte sa det till mig i ord... men att dom lekte och att det blev yngel e väl bevis nog...... Klart att man skall lysna på anndra men följ det du själva vill.... Kommer ändå att sluta med att du köper störe kar och då har du fisk att ha i det.... KÖP DU MALAWI OM DU VILL!!!!!!!! Det funkar.........
Hmm igen, jag skulle nog inte se lek på malawi som bevis på att de trivs. Jag har haft två golden i ett 54literskar i en dag när jag flyttade ett akvarium och de lekte där. Sen beror det väl på vad man vill ha ut av sitt hållande av fisk. Jag tycker att malawi får trevligare beteende om man har dom i lite större kar.