Små kar!

#1 - 6 januari 2007 13:08
Detta kanske är en konstig fråga men jag satt och titta på olika säljsaiter för jag ska ha tag i inredning till mina kar. Hittar då akvarium på 10-15 liter. Vad sjutton ska man ha i sådana? I en annons stod det perfekr guldfiskakvarium och sedan var akvariumet på 10 liter. Kan man verkligen ha guld fisk i så små kar. Har för mig att jag läst här att det behövs ganska stora kar åt dem.

Hittade ett jättegulligt akvarium där man fick med sand osv för typ 200 kr för ett 10 eller om det var 15 liters kar men vad ska man ha där i?
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 6 januari 2007 13:27
Räkor går att ha i så små akvarier
#3 - 6 januari 2007 13:28
Små räkor, små killis, dvärgtandkarpar eller Triops t ex.
Inte alla på en gång förståss.
;)
#4 - 6 januari 2007 15:05
Eller växter, snäckor eller yngel.
#5 - 6 januari 2007 17:56
lånar tråden lite, hoppas det är okej. :)

det är så att jag är sugen på att köpa till ett litet akvarium på 10-15 liter ungerfär.

någon som vet någon bra sida från sverige där man kan beställa sådana mindre paket med liten tank och lite "nödvändiga" tillbehör?
tacksam för svar
:)
#6 - 7 januari 2007 10:25
[SIZE="3"][FONT="Garamond"]Jag röstar för killis, men dvärgrasboran, Boraras maculatus, går nog också bra; åtminstone om akvariet rymmer 15 snarare än 10 liter. Lite knepig att få tag på, men omöjligt är det inte. Trevlig liten varelse! Läsa på om den kan man göra som guldmedlem här på Zoopet, eller kika in på FishBase. Klicka gärna på bilden på FishBase-sidan, så hittar du fler och lite snyggare bilder.[/FONT][/SIZE]

Annons