Några av mina äppelsnäckor går i ett sexkantigt kar som är högre än vad det är brett, så när jag upptäckte att de lagt en kokong flyttade jag genast den till en frigolitbit i en genomskinlig plastlåda, eftersom dom har inte en chans i världen att ta sig upp till ytan i det karet när dom är så små.
Igår morse började dom första titta fram, och jag stoppade direkt ner en zuccini, men hittils på 1,5 dygn har jag inte sett en enda snäcka sitta där på. Och vattnet är bara grumligt.
Så det jag funderar över är vad jag kan mata bebisarna med när dom är så små? har googlat men utan större framgång.
Sen undrar jag också angående vattenbyten, har förstått att i plastlådan utan filter och pump lär jag göra vattenbyten ofta, törs jag göra det redan nu eller lär jag vänta? Hur mycket brukar ni byta till de nyfödda om det inte är så att ni har någon pump? Tål dom vattenberedningsmedel?
Hade vart så kul om jag fick åtminstone några att överleva och placera ut dom in mina kar, jag har blivit helt frälst i äpplen :)