Slutresultatet av fototävlingen för 2009

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 21 december 2009 19:18
[COLOR=black][FONT=Arial]ÅRETS FOTO 2009[/FONT][/COLOR]
[FONT=Arial]1/ [/FONT]
[FONT=Arial]2/ [/FONT]
[FONT=Arial]3/ [/FONT]
[FONT=Arial]4/ [/FONT]
[FONT=Arial]5/ [/FONT]
[FONT=Arial]6/ [/FONT]
[FONT=Arial]7/ [/FONT]
[FONT=Arial]8/ [/FONT]
[FONT=Arial]9/ [/FONT]
[FONT=Arial]10/ [/FONT]
[FONT=Arial]11/ [/FONT]
[FONT=Arial]12/ 310 [/FONT][COLOR=black][FONT=Verdana]Danio kyathit (Tema: Fiskartbilder som saknas)/Petnym[/FONT][/COLOR]

[FONT=Arial]Vinster:[/FONT]
[FONT=Arial]1 pris 150 cm [COLOR=black]Back to Nature bakgrund eller BTN-moduler -till motsvarande värde/[/COLOR] ????[/FONT]
[FONT=Arial][COLOR=black]2 pris 3 st Slimlinesektioner/ [/COLOR]????[/FONT]
[FONT=Arial][COLOR=black]3 pris 2 st Slimlinesektioner/ [/COLOR]????[/FONT]
[FONT=Arial]4 pris [COLOR=black]Vanlig Zoopetvinst[/COLOR] / ????[/FONT]
[FONT=Arial]5 pris [COLOR=black]Vanlig Zoopetvinst[/COLOR] / ?????[/FONT]

[COLOR=black][FONT=Arial]ÅRETS FOTOGRAF 2009[/FONT][/COLOR]
[FONT=Arial]1/ drd 118[/FONT]
[FONT=Arial]2/ Petnym 101[/FONT]
[FONT=Arial]3/ miluhe ….74[/FONT]
[FONT=Arial]4/ Kjell Goldsson 65[/FONT]
[FONT=Arial]5/ Jens.A 37[/FONT]
[FONT=Arial]6/ Kaj.p 36[/FONT]
[FONT=Arial]7/ Ansjo 33[/FONT]
[FONT=Arial]8/ Patrik Steen 32[/FONT]
[FONT=Arial]9/ Johanski 30[/FONT]
[FONT=Arial]10/ Karlsson1 24[/FONT]

[COLOR=black][FONT=Arial]Vinster:[/FONT][/COLOR]
[FONT=Arial]1 pris 150 cm [COLOR=black]Back to Nature bakgrund eller BTN-moduler till motsvarande värde / drd [/COLOR][/FONT]
[COLOR=black][FONT=Arial]2 pris 3 st BTN Slimline/ Petnym[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]3 pris 2 st BTN Slimline / Miluhe[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]4 pris Vanlig Zoopetvinst / Jens A[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]5 pris Vanlig Zoopetvinst/ kaj.p[/FONT][/COLOR]
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 21 december 2009 19:21
Själv blev jag lite förvånad över att detta foto fick den 12 platsen.
Själv tyckte jag att det var mycket bättre för det är ju en utmärkt artfoto på en liten fisk som dessutom är rejält svårfotad. Själv hade jag det på 4-5 plats.
#3 - 21 december 2009 19:23
För hårt skärpt och brusreducerat för min smak.
#4 - 21 december 2009 19:26
Hmm, lite blandat 2008 och 2009 i prislistan eller är det jag osm inte hänger med?
Och jag håller med dig Kjell, ett bra foto som förtjänade komma högre upp i listan...
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 21 december 2009 19:27
ansjo skrev:
Hmm, lite blandat 2008 och 2009 i prislistan eller är det jag osm inte hänger med?

Och jag håller med dig Kjell, ett bra foto som förtjänade komma högre upp i listan...

Det är du som inte hänger med:p;)
#6 - 21 december 2009 19:31
Det är du som inte hänger med:p;)

:DTrodde nog det;)...
#7 - 21 december 2009 19:41
Vad är detta?[FONT=Arial]pris 150 cm [COLOR=black]Back to Nature bakgrund eller BTN-moduler till motsvarande värde / drd [/COLOR]
[COLOR=black]2 pris 3 st BTN Slimline/ Miluhe[/COLOR][/FONT]
[COLOR=black][FONT=Arial]3 pris 2 st BTN Slimline / Petnym[/FONT][/COLOR]
#8 - 21 december 2009 20:25
Schumi skrev:
Vad är detta?[FONT=Arial]pris 150 cm [COLOR=black]Back to Nature bakgrund eller BTN-moduler till motsvarande värde / drd [/COLOR]

[COLOR=black]2 pris 3 st BTN Slimline/ Miluhe[/COLOR][/FONT]

Akvaristiska hälsningar

etta

Årets fotografpriser ?
Bilagor:
Kjell Fohrman
Administrator
#9 - 21 december 2009 20:48
Schumi skrev:
Vad är detta?[FONT=Arial]pris 150 cm [COLOR=black]Back to Nature bakgrund eller BTN-moduler till motsvarande värde / drd [/COLOR][/FONT]

[FONT=Arial][COLOR=black]2 pris 3 st BTN Slimline/ Miluhe[/COLOR][/FONT]

Årets fotograf (dvs samma tävling som vi haft sedan starten av fototävlingen) - fast det stod lite fel (är nu korrigerat)
#10 - 21 december 2009 21:49
Var hittar jag bilderna nu?

Så, jag lyckades hitta själv... :)
#11 - 21 december 2009 21:52
Själv blev jag lite förvånad över att detta foto fick den 12 platsen.

Själv tyckte jag att det var mycket bättre för det är ju en utmärkt artfoto på en liten fisk som dessutom är rejält svårfotad. Själv hade jag det på 4-5 plats.

Jag blev också besviken... har försökt att få en bild på den fisken.. Det är ju OMÖJLIGT!![:o]
#12 - 21 december 2009 22:01
Azur skrev:
För hårt skärpt och brusreducerat för min smak.

Isåfall är det Kjell som gjort något med bilden efter att jag skickat in den... jag har aldrig brusreducerat någon bild i hela mitt liv...

Tack för röster och kommentarer!
#13 - 21 december 2009 22:26
Att den skulle hamna på 12:e plats var riktigt överraskande för mig oxå.
Kjell Fohrman
Administrator
#14 - 21 december 2009 22:37
petnym skrev:
Isåfall är det Kjell som gjort något med bilden efter att jag skickat in den... jag har aldrig brusreducerat någon bild i hela mitt liv...

Tack för röster och kommentarer!

Vi gör definitivt inget med insända foton
#15 - 22 december 2009 01:55

I såna fall är det kameran. Sorry Petnym, men slutresultatet tilltalar i alla fall inte min personliga smak.
#16 - 22 december 2009 06:55
Azur skrev:
I såna fall är det kameran. Sorry Petnym, men slutresultatet tilltalar i alla fall inte min personliga smak.

Då skall du undvika den fisken, för den ser faktiskt ut så på nära håll... ;)

Det trodde jag väl egentligen inte... Men man kan ju börja undra när man får en del kommentarer om bildbehandling som man ej utfört. (Inte bara denna gång, utan det händer ju titt som tätt). Fast det är ju egentligen ett gott betyg att andra tycker bilden är så bra att den inte kan va äkta) :)
#17 - 22 december 2009 07:02
Vid det här laget borde du lärt dig att en del tycks tro att en bild är fotoshopad så fort du har lyckats med ljus och skärpa. Jag tycker också att denna bilden tillhör en av de främsta.
#18 - 22 december 2009 09:27
petnym skrev:
Men man kan ju börja undra när man får en del kommentarer om bildbehandling som man ej utfört. (Inte bara denna gång, utan det händer ju titt som tätt).

Har du möjligtvis en Canon kamera? Tycker ofta att Canons systemkameror bildbehandlar/skärpar för mycket när man fotar i jpg-läge.
Kjell Fohrman
Administrator
#19 - 22 december 2009 10:12
Oavsett vilket ett mycket bra foto (det vann ju faktiskt en omgång) och jag tyckte också att det var så bra att just det fotot kommer med i nästa BTN-bok (om Nano-akvarier).

Vid åttatiden ikväll får ni reda på vem som blev nr 11 i finalen
Bilagor:
#20 - 22 december 2009 15:03
petnym skrev:
Då skall du undvika den fisken, för den ser faktiskt ut så på nära håll... ;)

OK, vill du ha en detaljerad genomgång av anledningen till att jag personligen inte gillar det fotot så får du naturligtvis det. Jag har dubblat bildstorleken för att göra det tydligare vad jag menar.

Det som stör mig mest är att de ljusa partierna på fisken helt saknar detalj, de är helt utblåsta. Det gula är dessutom kraftigt förstärkt - så gul är inte en kyathit. Min erfarenhet säger att det är effekter man ofta får på bilder som antingen varit underexponerade eller som skärpts för kraftigt. Det finns också rörelseoskärpa.
http://www.zoopet.com/medlemsbilder/showphoto.php?photo=11355&title=126&cat=1101

På den här bilden framgår både brusreduceringen (ingen findetalj) och den ljusa kanten kring alla detaljer (pga skärpningen), samt att huvudet inte är i fokus.
http://www.zoopet.com/medlemsbilder/showphoto.php?photo=11356&title=213&cat=1101

För mig personligen är bilden helt enkelt tekniskt inte bra. Jag gillar artfoton men har svårt för hårt efterarbetade bilder, och upplever oskärpan som jobbig. Uppenbarligen håller de flesta inte med mig, vilket är helt OK. Jag vet också bara alltför väl att din fisk är den i särklass mest svårfotade i hela startfältet, och jag är lessen om du upplever min åsikt som förolämpande, men för mig, personligen, är det här anledningen till att jag inte röstade på din bild, dvs mitt svar på Kjells fråga.
#21 - 22 december 2009 15:49
Azur skrev:
OK, vill du ha en detaljerad genomgång av anledningen till att jag personligen inte gillar det fotot så får du naturligtvis det. Jag har dubblat bildstorleken för att göra det tydligare vad jag menar.

Det som stör mig mest är att de ljusa partierna på fisken helt saknar detalj, de är helt utblåsta. Det gula är dessutom kraftigt förstärkt - så gul är inte en kyathit. Min erfarenhet säger att det är effekter man ofta får på bilder som antingen varit underexponerade eller som skärpts för kraftigt. Det finns också rörelseoskärpa.

http://www.zoopet.com/medlemsbilder/showphoto.php?photo=11355&title=126&cat=1101

På den här bilden framgår både brusreduceringen (ingen findetalj) och den ljusa kanten kring alla detaljer (pga skärpningen), samt att huvudet inte är i fokus.

http://www.zoopet.com/medlemsbilder/showphoto.php?photo=11356&title=213&cat=1101

För mig personligen är bilden helt enkelt tekniskt inte bra. Jag gillar artfoton men har svårt för hårt efterarbetade bilder, och upplever oskärpan som jobbig. Uppenbarligen håller de flesta inte med mig, vilket är helt OK. Jag vet också bara alltför väl att din fisk är den i särklass mest svårfotade i hela startfältet, och jag är lessen om du upplever min åsikt som förolämpande, men för mig, personligen, är det här anledningen till att jag inte röstade på din bild, dvs mitt svar på Kjells fråga.

Det var kanske det tydligaste exempel på konstruktiv kritik jag sett! :)
#22 - 22 december 2009 16:16
Årets fotograf (dvs samma tävling som vi haft sedan starten av fototävlingen) - fast det stod lite fel (är nu korrigerat)

Tack för svaret men borde inte du vara 4;)
Kjell Fohrman
Administrator
#23 - 22 december 2009 18:17
Schumi skrev:
Tack för svaret men borde inte du vara 4;)

Jo jag blev visserligen 4, men det känns lite meningslöst att dela ut pris till sig själv så vad gäller priser så avstår jag;)
Kjell Fohrman
Administrator
#24 - 22 december 2009 18:58
Plats 11

[FONT=Verdana][COLOR=black][FONT=Arial]ÅRETS FOTO 2009[/FONT][/COLOR]
[FONT=Arial]1/ [/FONT]
[FONT=Arial]2/ [/FONT]
[FONT=Arial]3/ [/FONT]
[FONT=Arial]4/ [/FONT]
[FONT=Arial]5/ [/FONT]
[FONT=Arial]6/ [/FONT]
[FONT=Arial]7/ [/FONT]
[FONT=Arial]8/ [/FONT]
[FONT=Arial]9/ [/FONT]
[FONT=Arial]10/ [/FONT]
[FONT=Arial]11/ 380 [FONT=Verdana]Salvinia natans (Tema: Växtartbilder som saknas)/Petnym[/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial]12/ 310 [/FONT][COLOR=black][FONT=Verdana]Danio kyathit (Tema: Fiskartbilder som saknas)/Petnym[/FONT][/COLOR]

[FONT=Arial]Vinster:[/FONT]
[FONT=Arial]1 pris 150 cm [COLOR=black]Back to Nature bakgrund eller BTN-moduler -till motsvarande värde/[/COLOR] ????[/FONT]

[FONT=Arial]1 pris 150 cm [COLOR=black]Back to Nature bakgrund eller BTN-moduler till motsvarande värde / drd[/COLOR][/FONT]
[/FONT]
#25 - 22 december 2009 19:03
Jippi! Jag tog båda jumboplatserna! :) Den här var mer väntad än den förra... Växtfoton brukar inte gå hem i tävlingsomgångarna.
Kjell Fohrman
Administrator
#26 - 22 december 2009 19:04
Ja Petnym har ju inte direkt haft något flyt i årets finalomgång. Visserligen hade han med 2 foton i finalen, men de hamnade där som nummer 11 och 12.
Att hans växtfoto hamnade långt ner var dock för mig mindre förvånande än att hans Danio-foto gjorde det. Inte för att växtfotot var dåligt (tvärtom det var jäkligt bra) men växtfoton i sig kommer ju ofta till korta mot fiskfoton eftersom det per automatik blir mindre med "liv" i dom. Så även om kanske växtfoton inte hamnar så högt i årsfinalen så var den växtomgången väldigt viktig för Zoopet eftersom vi då fick in flera nya artfoton så att vi kunde göra fler artrbeskrivningar på Zoopet.
Kjell Fohrman
Administrator
#27 - 22 december 2009 19:09
mer statistik
Danio-fotot som blev nummer 12 fick röster från 17 av 125 röstande och 1 av dessa hade fotot på första plats.
Växtfotot som blev nummer 11 fick också röster från 17 av 125 röstande och 4 av dessa hade fotot på första plats
Kjell Fohrman
Administrator
#28 - 23 december 2009 19:02
Plats 10

[FONT=Verdana][FONT=Arial]ÅRETS FOTO 2009[/FONT]
[FONT=Verdana]1/ [/FONT]
[FONT=Arial]2/ [/FONT]
[FONT=Arial]3/ [/FONT]
[FONT=Arial]4/ [/FONT]
[FONT=Arial]5/ [/FONT]
[FONT=Arial]6/ [/FONT]
[FONT=Arial]7/ [/FONT]
[FONT=Arial]8/ [/FONT]
[FONT=Arial]9/ [/FONT]
[FONT=Arial]10/ 550 [FONT=Verdana]Dolksticks- och kardinaltetra (Tema: Hela akvarium)/Kjell Goldsson[/FONT] [/FONT]
[FONT=Arial]11/ 380 [FONT=Verdana]Salvinia natans (Tema: Växtartbilder som saknas)/Petnym[/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial]12/ 310 [/FONT][COLOR=black][FONT=Verdana]Danio kyathit (Tema: Fiskartbilder som saknas)/Petnym[/FONT][/COLOR][/FONT]

[FONT=Verdana][FONT=Arial]Vinster:[/FONT]

[FONT=Arial]1 pris 150 cm [COLOR=black]Back to Nature bakgrund eller BTN-moduler till motsvarande värde / drd[/COLOR][/FONT]
[/FONT][/FONT]
Kjell Fohrman
Administrator
#29 - 23 december 2009 19:06
Lite statistik om fotot på plats 10
Det var 22 personer (av 125) som röstade på det fotot och av dessa tyckte 4 st att det var det bästa fotot.

Själv tyckte jag (det var ju mitt eget foto;)) att placeringen var rätt förväntad och lagom. Jag tyckte nog att detta foto var bättre än 2-3 av de som fick en bättre placering, men att det var sämre än det som blev nr 12.
Kjell Fohrman
Administrator
#30 - 24 december 2009 19:01
Plats 9

[FONT=Verdana]1/ [/FONT]
[FONT=Arial]2/ [/FONT]
[FONT=Arial]3/ [/FONT]
[FONT=Arial]4/ [/FONT]
[FONT=Arial]5/ [/FONT]
[FONT=Arial]6/ [/FONT]
[FONT=Arial]7/ [/FONT]
[FONT=Arial]8/ [/FONT]
[FONT=Arial][FONT=Arial]9/ 600 [/FONT][FONT=Verdana]Tappa oss inte mamma (Tema: valfritt)/drd[/FONT][/FONT][FONT=Arial]
[/FONT][FONT=Arial]10/ 550 [FONT=Verdana]Dolksticks- och kardinaltetra (Tema: Hela akvarium)/Kjell Goldsson[/FONT] [/FONT]
[FONT=Arial]11/ 380 [FONT=Verdana]Salvinia natans (Tema: Växtartbilder som saknas)/Petnym[/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial]12/ 310 [/FONT][COLOR=black][FONT=Verdana]Danio kyathit (Tema: Fiskartbilder som saknas)/Petnym[/FONT][/COLOR][/FONT]

[FONT=Verdana][FONT=Arial]Vinster:[/FONT][/FONT][FONT=Verdana]

[/FONT][/FONT]
Kjell Fohrman
Administrator
#31 - 24 december 2009 19:04
Lite statistik - räkfotot på 9 plats fick röster från 31 st av 125 och av dessa tyckte 2 st att det var det bästa fotot.

Ett bra mycket som jag nog kanske tyckte skulle ha någon plats högre - men i det stora hela en rätt OK placering
#32 - 24 december 2009 22:13
Då var det 4 kvar då :)
Kjell Fohrman
Administrator
#33 - 25 december 2009 11:00
drd skrev:
Då var det 4 kvar då :)

Vill du att jag skall ta dina 4 nu direkt på raken så att du slipper vara nervös:d
#34 - 25 december 2009 13:15
Jag tycker nog att både räk-fotot på plats 9 och Salvinia natans på plats 11 förtjänade bättre placeringar. Tror att jag till och med valde Salvinia natans bland mina topp 3, eller åtminstone funderade över att göra det. Tycker att det är så himla fint när man ser bladens struktur så tydligt.

Ska bli spännande att se vilka som hamnar på topp 3!
Kjell Fohrman
Administrator
#35 - 25 december 2009 18:28
Plats 8

[FONT=Verdana]1/ [/FONT]
[FONT=Arial]2/ [/FONT]
[FONT=Arial]3/ [/FONT]
[FONT=Arial]4/ [/FONT]
[FONT=Arial]5/ [/FONT]
[FONT=Arial]6/ [/FONT]
[FONT=Arial]7/ [/FONT]
[FONT=Arial]8/ 610 [FONT=Verdana]Familly (Tema: Par)/Enola[/FONT][/FONT]
[FONT=Arial][FONT=Arial]9/ 600 [/FONT][FONT=Verdana]Tappa oss inte mamma (Tema: valfritt)/drd[/FONT][/FONT]
[FONT=Arial]10/ 550 [FONT=Verdana]Dolksticks- och kardinaltetra (Tema: Hela akvarium)/Kjell Goldsson[/FONT] [/FONT]

[FONT=Verdana][FONT=Arial]Vinster:[/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial]1 pris 150 cm [COLOR=black]Back to Nature bakgrund eller BTN-moduler -till motsvarande värde/[/COLOR] ????[/FONT][/FONT][FONT=Verdana]

[COLOR=black][FONT=Arial]5 pris Vanlig Zoopetvinst/ kaj.p[/FONT][/COLOR] [/FONT][/FONT]
Kjell Fohrman
Administrator
#36 - 25 december 2009 18:33
Lite statistik - "Familjefotot" på 8:e plats fick röster från 27 st av 125 röstande. 7 av dessa 125 tyckte att detta foto var det allra bästa.

Detta foto placerade sig inte som nummer 1 i någon omgång utan blev den bästa tvåan som gick vidare till finalen tillsammans med de 11 vinnarna.
Nästa år kommer vi enbart att ta med vinnarna till finalen och inte någon "lucky loser" - men som sagt i år fick det chansen och placerade sig också rätt högt.
#37 - 25 december 2009 19:10
Var detta kortet på paletterna ?
#38 - 25 december 2009 19:29
Ja, det är det kortet. Helt oförståeligt (iaf. för mig) att det inte ligger längst ned.
#39 - 25 december 2009 19:36
Johanski skrev:
Ja, det är det kortet. Helt oförståeligt (iaf. för mig) att det inte ligger längst ned.

Håller helt o hållet med, det är i mina ögon ett riktigt dåligt foto.
Oskärpa och snetaget, visst där är yngel och ett par snygga paletter men bilden tilltalar mig nada.
#40 - 25 december 2009 19:40
Hur gör ni för att se på bilderna i listan??
Är dom kryterade för enbart goldm??
#41 - 25 december 2009 19:44
#42 - 25 december 2009 19:56
Blev tvungen att titta på paletterna igen. Rätt konstigt att så många dessutom hade det som bästa
#43 - 25 december 2009 19:58
"Ciklidister" arbetar kanske i grupp...? ;)
#44 - 25 december 2009 20:46
drd skrev:
Håller helt o hållet med, det är i mina ögon ett riktigt dåligt foto.

Oskärpa och snetaget, visst där är yngel och ett par snygga paletter men bilden tilltalar mig nada.

"Sharpness is a bourgeois concept" som Henri Cartier Bresson, en av tidernas mest stilbildande, hyllade och kända fotografer/fotojournalister en gång sa. :)

En av hans mest kända bilder:
http://cosmicaudrey.files.wordpress.com/2008/10/artwork_images_424175658_232693_henri-cartier-bresson.jpg
En annan ganska typisk HCB-bild:
http://www.sauer-thompson.com/junkforcode/archives/CartierBresson1.jpg

Jag röstade inte på paletterna...
Kjell Fohrman
Administrator
#45 - 25 december 2009 21:38
Johanski skrev:

Det är väl ett vackert och annorlunda foto och som därför många gillar.
Tror att det som slår an en ton är att det är yngel också och de syns rejält - lite av samma fall med det ena av drd-fotona som jag inte heler tycker är bra.

Mina 3 särklassiga favoriter är i alla fall ännu kvar - drd-fotot på den randiga malen, miluhes kampfiskfoto och Karlsson1 foto på delfinparet.
Dessa 3 foton tycker jag är helt fantastiska.
#46 - 25 december 2009 23:56

Tror att det som slår an en ton är att det är yngel också och de syns rejält - lite av samma fall med det ena av drd-fotona som jag inte heler tycker är bra.

Mina 3 särklassiga favoriter är i alla fall ännu kvar - drd-fotot på den randiga malen, miluhes kampfiskfoto och Karlsson1 foto på delfinparet.

Dessa 3 foton tycker jag är helt fantastiska.

Drd's foto på zebra-malen är helt klart min favorit, det håller jag med om. Och likså är kampfiskfotot väldigt bra! Men Family-fotot är jag inget större fan av, även om jag absolut inte tycker att ett bra foto måste ha en väldigt bra skärpa och sådär.
Kjell Fohrman
Administrator
#47 - 26 december 2009 19:21
Plats 7

[FONT=Verdana]1/ [/FONT]
[FONT=Arial]2/ [/FONT]
[FONT=Arial]3/ [/FONT]
[FONT=Arial]4/ [/FONT]
[FONT=Arial]5/ [/FONT]
[FONT=Arial]6/ [/FONT]
[FONT=Arial]7/ 750 [FONT=Verdana]The beast (Tema: Titt tut)/drd[/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial]8/ 610 [FONT=Verdana]Familly (Tema: Par)/Enola[/FONT][/FONT]
[FONT=Arial][FONT=Arial]9/ 600 [/FONT][FONT=Verdana]Tappa oss inte mamma (Tema: valfritt)/drd[/FONT][/FONT]

[FONT=Verdana][FONT=Arial]1 pris 150 cm [COLOR=black]Back to Nature bakgrund eller BTN-moduler -till motsvarande värde/[/COLOR] ????[/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial][COLOR=black]2 pris 3 st Slimlinesektioner/ [/COLOR]????[/FONT][/FONT][FONT=Verdana]

[COLOR=black][FONT=Arial]5 pris Vanlig Zoopetvinst/ kaj.p[/FONT][/COLOR] [/FONT][/FONT]
Kjell Fohrman
Administrator
#48 - 26 december 2009 19:23
Lite statistik om fotot på plats 7
På detta foto röstade 35 st (av 225) och av dessa tyckte 5 st att det var det bästa fotot av alla 12 tävlande
#49 - 26 december 2009 21:09

Det jag gillade med fotot var känslan av rörelse uppåt samt hur både föräldrar och yngel nästan verkar ha placerat ut sig för att matcha rotens V-form i bakgrunden. Det blir roliga linjer och flera plan för ögat att försöka följa. Kul bild.
Kjell Fohrman
Administrator
#50 - 27 december 2009 18:39
Plats 6

[FONT=Verdana]1/ [/FONT][FONT=Arial]Resultatet den 31/12 kl. 20.00[/FONT]
[FONT=Arial]2/ Resultatet den 31/12 kl. 20.00[/FONT]
[FONT=Arial]3/ Resultatet den 30/12 kl. 20.00[/FONT]
[FONT=Arial]4/ Resultatet den 29/12 kl. 20.00[/FONT]
[FONT=Arial]5/ Resultatet den 28/12 kl. 20.00[/FONT]
[FONT=Arial]6/ 830 [FONT=Verdana]Acharichtys heckelii (Tema: valfritt)/drd[/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial]7/ 750 [FONT=Verdana]The beast (Tema: Titt tut)/drd[/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial]8/ 610 [FONT=Verdana]Familly (Tema: Par)/Enola[/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial][FONT=Arial]9/ 600 [/FONT][FONT=Verdana]Tappa oss inte mamma (Tema: valfritt)/drd[/FONT][/FONT]

[FONT=Verdana][FONT=Arial]1 pris 150 cm [COLOR=black]Back to Nature bakgrund eller BTN-moduler -till motsvarande värde/[/COLOR] ????[/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial][COLOR=black]2 pris 3 st Slimlinesektioner/ [/COLOR]????[/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial][COLOR=black]3 pris 2 st Slimlinesektioner/ [/COLOR]????[/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial]4 pris [COLOR=black]Vanlig Zoopetvinst[/COLOR] / ????[/FONT]

[COLOR=black][FONT=Arial]5 pris Vanlig Zoopetvinst/ kaj.p[/FONT][/COLOR] [/FONT][/FONT][/FONT]
Kjell Fohrman
Administrator
#51 - 27 december 2009 18:40
Lite statistik om fotot på 6 plats.
33 st av totalt 125 röstande röstade på detta foto och av dessa tyckte 8 st att det var det allra bästa fotot.

Själv tyckte jag att fotot var riktigt bra men ändå att dess placering var rätt OK - för att det skulle ha placerat sig högre krävs det lite mer än ett "rakt upp och ner foto" på en fisk.
Kjell Fohrman
Administrator
#52 - 27 december 2009 18:47
Vi har nu 5 st foton kvar i Årets Final. 2 av dessa har tagits av Miluhe resp. drd, det 5:e fotot har tagits av Karlsson1.

Dessa 5 foton ligger också lite i en klass för sig och t.ex. fotot på 5:e plats har fått hela 1300 poäng - det skiljer alltså hela 475 poäng mellan fotot på 5 resp. 6 plats.

Glädjande nog kan jag konstatera att de alla 4 foton som jag gav poäng i tävlingen finns kvar bland de återstående 5.
#53 - 27 december 2009 23:03
Suck....bara 2 kvar !
#54 - 27 december 2009 23:34
drd skrev:
Suck....bara 2 kvar !

Delfinerna vinner! ;)
#55 - 28 december 2009 14:10
Jag har kampfisken som favorit, väldigt vackert foto (även om den nästan ser ut att ha glosöga). Delfinerna som tvåa.

Vad gäller att Salvinian inte kom bättre misstänker jag att det är för att fotot är lite underexponerat och har låg kontrast - det blir ingen riktig 'stuns' i bilden. Att bara köra en autolevels i photoshop på det kunde nog ha höjt det nån placering.
Bilagor:
#56 - 28 december 2009 15:07
NIC skrev:
Delfinerna vinner! ;)

Hoppas jag inte :D
Kjell Fohrman
Administrator
#57 - 28 december 2009 15:25
NIC skrev:
Delfinerna vinner! ;)

Hoppas jag med - fast jag höll det fotot lite före miluhes kampfiskfoto och drds malätarfoto.

Fast vi får kanske se ikväll om något av dessa 3 blir femma:confused:
Kjell Fohrman
Administrator
#58 - 28 december 2009 19:00
Plats 5

[FONT=Verdana]1/ [/FONT][FONT=Arial]Resultatet den 31/12 kl. 20.00[/FONT]
[FONT=Arial]4/ Resultatet den 29/12 kl. 20.00[/FONT]
[FONT=Arial]5/ 1300 [FONT=Verdana][B]Delfin par (Tema: Par)/Karlsson1[/FONT][/FONT][/B]
[FONT=Arial]6/ 830 [FONT=Verdana]Acharichtys heckelii (Tema: valfritt)/drd[/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial]7/ 750 [FONT=Verdana]The beast (Tema: Titt tut)/drd[/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial]8/ 610 [FONT=Verdana]Familly (Tema: Par)/Enola[/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial][FONT=Arial]9/ 600 [/FONT][FONT=Verdana]Tappa oss inte mamma (Tema: valfritt)/drd[/FONT][/FONT]

[FONT=Verdana][FONT=Arial][COLOR=black]2 pris 3 st Slimlinesektioner/ [/COLOR]????[/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial][COLOR=black]3 pris 2 st Slimlinesektioner/ [/COLOR]????[/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial]4 pris [COLOR=black]Vanlig Zoopetvinst[/COLOR] / ????[/FONT]
[FONT=Arial]5 pris [COLOR=black]Vanlig Zoopetvinst[/COLOR] / [/FONT][FONT=Verdana]Karlsson1[/FONT]

[COLOR=black][FONT=Arial]5 pris Vanlig Zoopetvinst/ kaj.p[/FONT][/COLOR] [/FONT][/FONT][/FONT]
Kjell Fohrman
Administrator
#59 - 28 december 2009 19:03
Lite statistik om fotot på 5:e plats.
48 st av 125 st hade röstat på detta foto. 15 st av dessa tyckte att detta foto var allra bäst.

Min årsfavorit, men det räckte inte riktigt ända fram - men ändå otroligt starkt av en "roockie" att placera sig bland plats 5 bland årets bästa foton - stort grattis till Karlsson1
#60 - 28 december 2009 19:05
Attans vad trist, bästa bilden enligt mig. Liv och rörelse med en oerhört bra skärpa. Inte det lättaste!
#61 - 28 december 2009 19:10
Lite statistik om fotot på 5:e plats.

48 st av 125 st hade röstat på detta foto. 15 st av dessa tyckte att detta foto var allra bäst.

Min årsfavorit, men det räckte inte riktigt ända fram - men ändå otroligt starkt av en "roockie" att placera sig bland plats 5 bland årets bästa foton - stort grattis till Karlsson1

Tackar tackar!
Får försöka ta hem det nästa år ;)
#62 - 28 december 2009 20:56
Oj, en skräll. Delfinerna hade jag kunnat ta gift på skulle vara på prispallen!
Bilagor:
#63 - 28 december 2009 21:00
Bara o ge järnet nästa år Karlsson1 :)
Bra kämpat !
Bilagor:
#64 - 28 december 2009 21:01
Drömmen om dubbeln lever vidare :)
#65 - 28 december 2009 22:18
Kass!
Bilagor:
#66 - 29 december 2009 09:33
Det trodde jag aldrig att Delfinerna skulle hamna på en 5 plats väldigt märkligt!!!!
#67 - 29 december 2009 09:47
Ja, min favoritbild försvann för längesedan, drd´s räkbild. Men det är nog tur att smaken är som baken:)....
#68 - 29 december 2009 09:56
Att smaken är som baken är nog konstaterat sen länge men att den är så annorlunda bland forums deltagare det var egendomligt
#69 - 29 december 2009 10:11
ansjo skrev:
Ja, min favoritbild försvann för längesedan, drd´s räkbild. Men det är nog tur att smaken är som baken:)....

Man tackar [:o] blev faktiskt lite förvånad själv att den rök så tidigt :confused:
Kjell Fohrman
Administrator
#70 - 29 december 2009 10:41
Att smaken är som baken är nog konstaterat sen länge men att den är så annorlunda bland forums deltagare det var egendomligt

Nja - det har nog varit uppenbart rätt länge. Det är ju också just pga detta som jag ville bort från systemet där jag plockade bort foton om det kom in för många (det systemet hade vi de första åren).
Vi har nämligen totalt olika smak och alla får gott om röster, t.o.m. nu när vi bara ger poäng till 4 foton.

Ta bara drds diskusfoto (som fortfarande är kvar bland de 4 bästa i omröstningen) - jag tycker att det är ett uruselt foto och det är det särklassigt sämsta foto som drd någonsin har tävlat med i någon omgång. I min bedömningsvärd så platsar det inte blande de 12 bästa i en månadstävling och sedan vann det och räknas dessutom som de bästa vinnarna under året. I detta fel är det uppenbarligen "fel" på min smak eftersom jag inte alls håller med majoriteten som gillar detta foto.

Så även om därför omröstningen ibland inte faller en i smaken så är det ju fakstikst sådan som verkligheten är - dvs vi ser på fotona med olika "ögon" och det är väl rätt kul för annars vore det mesta ju rätt förutsägbart
#71 - 29 december 2009 11:07
Discusfotot har flera fel som borde dragit ner betyget betydligt. Huvudmotiver är kapat på alla håll utom ett. Diskusen i bakgrunden stör och molnen i nedre högra hörnet hör inte hemma i ett akvarium ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#72 - 29 december 2009 11:15
Guy Palm skrev:
Discusfotot har flera fel som borde dragit ner betyget betydligt. Huvudmotiver är kapat på alla håll utom ett. Diskusen i bakgrunden stör och molnen i nedre högra hörnet hör inte hemma i ett akvarium ;)

Jo jag håller med -men som sagt. Men det speciella med en tävling som denna är att det verkligen är majoritetens smak som bestämmer och en som verkligen fattat att det inte bara handlar om att ställa upp med ett bra foto - utan också med foton som majoriteten verkligen gillar - det är just drd.

Tycker ändå att resultatet i Zoopets fototävling ändå visar på en bredd i smaken - i en del andra tävlingar så vinner ju samma typ av foton nästan jämt och det är definitivt inte kul
#73 - 29 december 2009 18:32
Eftersom diskuskortet faktiskt vann en månadstävling och fortfarande är kvar i racet här så är det uppenbarligen inte så dåligt ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#74 - 29 december 2009 19:02
Plats 4

[FONT=Verdana]1/ [/FONT][FONT=Arial]Resultatet den 31/12 kl. 18.00[/FONT]
[FONT=Arial]4/ 1470 [FONT=Verdana]Zoojuni (Tema valfritt)/Miluhe[/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial]5/ 1300 [FONT=Verdana]Delfin par (Tema: Par)/Karlsson1[/FONT][/FONT]
[FONT=Arial]6/ 830 [FONT=Verdana]Acharichtys heckelii (Tema: valfritt)/drd[/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial]7/ 750 [FONT=Verdana]The beast (Tema: Titt ut)/drd[/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Verdana][FONT=Arial]8/ 610 [FONT=Verdana]Familly (Tema: Par)/Enola[/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial][FONT=Arial]9/ 600 [/FONT][FONT=Verdana]Tappa oss inte mamma (Tema: valfritt)/drd[/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial]10/ 550 [FONT=Verdana]Dolksticks- och kardinaltetra (Tema: Hela akvarium)/Kjell Goldsson[/FONT] [/FONT]

[FONT=Verdana][FONT=Arial]4 pris [COLOR=black]Vanlig Zoopetvinst[/COLOR] / Miluhe[/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial]5 pris [COLOR=black]Vanlig Zoopetvinst[/COLOR] / [/FONT][FONT=Verdana]Karlsson1[/FONT]

[COLOR=black][FONT=Arial]5 pris Vanlig Zoopetvinst/ kaj.p[/FONT][/COLOR] [/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]
#75 - 29 december 2009 19:03
Damn :D
Kjell Fohrman
Administrator
#76 - 29 december 2009 19:05
Lite statistik om fotot på 4:e plats
53 st av 125 st röstade på detta foto och av dessa tyckte 18 st att det var det allra bästa fotot.

Själv placerade jag detta foto på 4:e plats och jag tycker att det är ett riktigt bra närbildsfoto på en snäcka.
#77 - 29 december 2009 22:26
Miluhe då var det showdown imorrn eller på torsdag då ;)
#78 - 30 december 2009 14:01
Lite statistik om fotot på 4:e plats

53 st av 125 st röstade på detta foto och av dessa tyckte 18 st att det var det allra bästa fotot.

Själv placerade jag detta foto på 4:e plats och jag tycker att det är ett riktigt bra närbildsfoto på en snäcka.

Blir en bra bild till det kommande artregistret på snäckor ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#79 - 30 december 2009 18:53
Plats 3

[FONT=Verdana]1/ [/FONT][FONT=Arial]Resultatet den 31/12 kl. 18.00[/FONT]
[FONT=Arial]2/ Resultatet den 31/12 kl. 18.00[/FONT]
[FONT=Arial][FONT=Arial]3/ 1570 [/FONT][FONT=Verdana]Blue fineline snakeskin med småttingar (Tema: valfritt)/drd[/FONT][/FONT]
[FONT=Arial]4/ 1470 [FONT=Verdana]Zoojuni (Tema valfritt)/Miluhe[/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial]5/ 1300 [FONT=Verdana]Delfin par (Tema: Par)/Karlsson1[/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial]6/ 830 [FONT=Verdana]Acharichtys heckelii (Tema: valfritt)/drd[/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial]7/ 750 [FONT=Verdana]The beast (Tema: Titt ut)/drd[/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Verdana][FONT=Arial]8/ 610 [FONT=Verdana]Familly (Tema: Par)/Enola[/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Verdana][FONT=Arial][FONT=Arial]9/ 600 [/FONT][FONT=Verdana]Tappa oss inte mamma (Tema: valfritt)/drd[/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial]10/ 550 [FONT=Verdana]Dolksticks- och kardinaltetra (Tema: Hela akvarium)/Kjell Goldsson[/FONT] [/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial]11/ 380 [FONT=Verdana]Salvinia natans (Tema: Växtartbilder som saknas)/Petnym[/FONT][/FONT]

[FONT=Verdana][FONT=Arial][COLOR=black]3 pris 2 st Slimlinesektioner/ drd[/COLOR][/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial]4 pris [COLOR=black]Vanlig Zoopetvinst[/COLOR] / Miluhe[/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial]5 pris [COLOR=black]Vanlig Zoopetvinst[/COLOR] / [/FONT][FONT=Verdana]Karlsson1[/FONT][/FONT]

[FONT=Verdana][COLOR=black][FONT=Arial]ÅRETS FOTOGRAF 2009[/FONT][/COLOR]

[COLOR=black][FONT=Arial]5 pris Vanlig Zoopetvinst/ kaj.p[/FONT][/COLOR] [/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]
Kjell Fohrman
Administrator
#80 - 30 december 2009 19:00
Statistik om fotot på 3:e plats.
Totalt så röstade 59 av de 125 röstande på detta foto. 17 av dessa tyckte att just detta foto var det allra bästa.

Själv är jag väldigt glad över att detta foto blev 3 och inte ännu bättre och det av dessa själv
1/ det är nu 2 fotografer (drd och miluhe) kvar, vilket inmnebär att spänningen kvarstår in i det allra sista - kl. 18.00 imorgon
2/ jag hade 3 favoritfoton - 2 av dessa finns nu kvar bland de två bästa och ett av mina favoritfotonm kommer alltså att vinna årets tävling.
det var ett av mina 3 favoritfo
3/ detta foto är inte mitt favoritfoto direkt;)
#81 - 30 december 2009 19:03
Första tanken som slår mig efter detta resultat är drd liggande på sina Bakgrunder som han sen säljer:D:D:D:D
#82 - 30 december 2009 19:11
Lycklig att det inte blev en dubbel, hoppas fortfarande på "The red"
#83 - 30 december 2009 20:29
Grattis drd resultatet har talat.
#84 - 30 december 2009 21:56
3:a ikväll och imorrn när resultatet tillkännages så är man på nyårssupé med vänner så då får man kolla datorn på nyårsdagen och hoppas på det bästa ;)

Tackar för rösterna ang. diskuskortet så länge :)
#85 - 30 december 2009 22:28
Tror du får stryk av en brud i morgon Matte...:)
Kjell Fohrman
Administrator
#86 - 31 december 2009 10:58
Lite mer statistik

Fotot som blev 1 fick 2300 poäng. Fick röster från 80 av 125 röstande och 29 st tyckte att just det fotot var det allra bästa.

Fotot som blev 2 fick 1850 poäng. Fick röster från 65 av 125 röstande och 23 st tyckte att just det fotot var det allra bästa.
#87 - 31 december 2009 12:00
Rätt stora differanser med poängen ändå , det blir spännande ikväll :D
#88 - 31 december 2009 12:01
Första tanken som slår mig efter detta resultat är drd liggande på sina Bakgrunder som han sen säljer:D:D:D:D

Nä fan jag måste ju köpa nya akvarier och montera dom i sen ju :D ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#89 - 31 december 2009 15:02
2 timmar kvar
Kjell Fohrman
Administrator
#90 - 31 december 2009 16:55
Plats 1 och 2 - VINNAREN UTSEDD

[FONT=Verdana][FONT=Arial]1/ 2300 [/FONT][FONT=Verdana][B]Upp till kamp (Tema: Röd)/Miluhe[/FONT][/B]
[FONT=Arial]2/ 1850 [/FONT][FONT=Verdana][B]Attans jag tappade maten (Tema: valfritt)/drd[/FONT][/B]
[/FONT][FONT=Arial][FONT=Arial]3/ 1570 [/FONT][FONT=Verdana]Blue fineline snakeskin med småttingar (Tema: valfritt)/drd[/FONT][/FONT]
[FONT=Arial]4/ 1470 [FONT=Verdana]Zoojuni (Tema valfritt)/Miluhe[/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial]5/ 1300 [FONT=Verdana]Delfin par (Tema: Par)/Karlsson1[/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial]6/ 830 [FONT=Verdana]Acharichtys heckelii (Tema: valfritt)/drd[/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Verdana][FONT=Arial]8/ 610 [FONT=Verdana]Familly (Tema: Par)/Enola[/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Verdana][FONT=Arial][FONT=Arial]9/ 600 [/FONT][FONT=Verdana]Tappa oss inte mamma (Tema: valfritt)/drd[/FONT][/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial]10/ 550 [FONT=Verdana]Dolksticks- och kardinaltetra (Tema: Hela akvarium)/Kjell Goldsson[/FONT] [/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial]11/ 380 [FONT=Verdana]Salvinia natans (Tema: Växtartbilder som saknas)/Petnym[/FONT][/FONT]

[FONT=Verdana][FONT=Arial]1 pris 150 cm [COLOR=black]Back to Nature bakgrund eller BTN-moduler-till motsvarande värde/[/COLOR] Miluhe[/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial][COLOR=black]2 pris 3 st Slimlinesektioner/ drd[/COLOR][/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial][COLOR=black]3 pris 2 st Slimlinesektioner/ drd[/COLOR][/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][FONT=Arial]5 pris [COLOR=black]Vanlig Zoopetvinst[/COLOR] / [/FONT][FONT=Verdana]Karlsson1[/FONT][/FONT]

[FONT=Verdana][COLOR=black][FONT=Arial]ÅRETS FOTOGRAF 2009[/FONT][/COLOR]

[COLOR=black][FONT=Arial]5 pris Vanlig Zoopetvinst/ kaj.p[/FONT][/COLOR] [/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]
Kjell Fohrman
Administrator
#91 - 31 december 2009 16:57
Stort grattis till 2009 års Årets Foto-vinnare - Miluhe samt till alla andra som tävlat under året med massor av fina foton

2009 års bästa foto
#92 - 31 december 2009 17:01
Ett stort grattis Miluhe, tråkigt för drd som faller på mållinjen
Bilagor:
#93 - 31 december 2009 17:03
[FONT=Comic Sans MS]Son of a bitch :p[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=5]Men för all del skål och grattis [COLOR=red]Miluhe[/COLOR] :)[/SIZE] [/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Då får man ta nya tag och se till att klämma en dubbel 2010 istället :D[/FONT]
#94 - 31 december 2009 17:05
Jipieeeee
Jag har varit så spänd har gått som på nålar idag:D
Jättetack till alla som röstat på mitt kampfiskfoto

Nu ska jag fira nyår med Schumi.

Ett riktigt Gott Nytt År på er alla!!
#95 - 31 december 2009 17:15
Grattis Miluhe!

@Kjell: Då kanske ni kan visa kommentarerna nu...
#96 - 31 december 2009 17:18
Grattis! :) Även om jag faktiskt inte röstade i finalen (och inte heller gjort det någon gång i år) så tycker jag i alla fall att den bästa bilden vann...
#97 - 31 december 2009 17:24
Grattis Milhue till vinsten och inte minst till drd som fått till ett bra fotoår:)!
#98 - 31 december 2009 17:36
Grattis Miluhe
#99 - 31 december 2009 17:57
GRattis Drd till dubblen:d ooops 2 och3 så GRATTIS MILUHE TILL SEGERN:D:D:D:D:D
#100 - 31 december 2009 18:09
Grattis!!! :D
#101 - 31 december 2009 18:59
Grattis till alla som kom med i listan, mycket snygga foton som inte vem som hellst kan fixa!!

Men speciellt grattis till Miluhe! Rätt bild vann!
#102 - 1 januari 2010 10:53
Grattis ett fantastiskt foto du fick till
#103 - 1 januari 2010 18:43
Tack ska ni ha för gratulationerna
//Cecilia
#104 - 1 januari 2010 21:00
Grattis!!
#105 - 1 januari 2010 21:44
Grattis!! :)
#106 - 6 januari 2010 17:16
Edited.
#107 - 8 januari 2010 16:19
Lite sent, men ändå:

Helt rätt bild som vann! Jag brukar inte gilla bilder på ensamma fiskar eftersom de lätt blir så statiska.

Den bilden är allt annat än statisk, trots att den är perfekt frusen mot en enfärgad bakgrund; den utstrålar rörelse och dynamik och ljusspelet i fenorna är härligt. Det är en perfekt naturtrogen återgivning med suverän detaljskärpa samtidigt som den både har grafiska kvalitéer och påminner om en österländsk målning. Ja, jag gillar den alltså ;)

Annons