Slut.

#1 - 18 oktober 2003 20:26
På grund av att det 8 av 10 gånger inte går att svara på inlägg kommer jag att sluta göra det.
Jag vet att det är mycket jobb för de som driver den men när det inte funkar längre så måste gränsen dras.
#2 - 18 oktober 2003 20:35
Jag vet, det är lite trist. Det funkar ibland. Det blir mycket error & man får gå tillbaka & prova igen.
:-(((
#3 - 18 oktober 2003 22:07
ibland?
som mrsonk skriver... det blir värre för varje gång.. & många gånger försvinner det man skrivit.. tycker det är rätt kasst faktist då det inte ska vara så svårt med denna ganska låga mängd av användare. om det är fel på webhotellet så byt, om det är fel på programvaran, så kan detta inte vara den enda programvaran som finns att tillgå? om det är brist på tid, lägg ner & låt nån annan ta över?
ursäkta om jag låter lite grinig, men det är just vad jag är..idag har det funkat väldigt dåligt =(
vi har jordens sopigaste administratörer på skolan med, inget funkar som det skall..faaan för datorer & sån skit ibland!
gillar ju zoopet annars!

nu ska jag sitta & titta på mina malyngel en stund...
#4 - 19 oktober 2003 00:25
Kör man IE så kan man reloada sidan när det blir error så får man en fråga om man vill posta en gång till. Men att jag ofta måste göra det 10 ggr innan det funkar är ju mindre bra men inläggen försvinner i alla fall inte.
#5 - 19 oktober 2003 01:27
Håller med om att zoopet.com verkligen kunde se till att skaffa servrar som håller för belastningen då 200 pers använder den samtidigt. Dock är inte 200 alltför mycket då tex. Spray och Google förmodligen har flera tusen användare varje dag, så det är väl en prioriteringsfråga zoopet måste välja mellan; Antingen snåla med slantarna och få ett halvbuggigt system eller sattsa några tusenlappar och se till att sajten funkar utan anmärkning. Dock tycker i alla fall jag att det är lite väl drastiskt att helt sluta svara på inlägg bara för att det inte funkar just då, man kan ju som jag vänta tills natten och skriva kommentarer. Då brukar servrarna funka mycket bättre. Fast jag måste väl klaga över att det tar år och dag för startsidan att laddas upp...
#6 - 19 oktober 2003 08:24
Dock tycker i alla fall jag att det är lite väl drastiskt att helt sluta svara på inlägg bara för att det inte funkar just då,

Jag har faktiskt andra sysslor att utföra än att sitta och vänta på att Zoopet ska funka.

Vill man ha ett forum med mycket folk så får man se till att det funkar, privatägt eller inte.
#7 - 19 oktober 2003 10:02
hej
fan asså nu hände detta mej precis när ja skulle skriva inlägg så skickade ja så ville den inte skicka.
ja har IE och ja kunde inte hitta texten som ja skickade så ja får skriva en ny...
va e de som händer e servern överbelastad elleR?
ja har inte vart inne på zoopet på ganska lång tid men när man kommer in efter ett uppehåll så e de lite tråkit att man får venta flera minuter på att sidan laddas upp....
#8 - 19 oktober 2003 11:10
Det tog mig 3 försök för att kunna skriva i den här tråden, jag tycker att senaste månaden har Zoopet blivit slöare och slöare, ofta får jag prova 3 gånger för att ens få upp sidan.

Jag gissar på att det är webportalen som jävlas, hoppas det löser sig :)

//Marcus
#9 - 19 oktober 2003 11:21
<font color="red">Fy 17 vad Zoopet är segt idag!
Skulle inte problemet kunna bero på överbelastning av inlägg eller något liknande? Det finns ju fruktansvärt många inlägg från långt bakåt i tiden...</font id="red">
#10 - 19 oktober 2003 11:28
[:-54] Varför klaga, läs någon tidning på nätet eller åk och köp en hamburgare medan du väntar [:)][;)]
#11 - 19 oktober 2003 11:51
Ursprungligen skickat av kampfisken

Dock är inte 200 alltför mycket då tex. Spray och Google förmodligen har flera tusen användare varje dag, så det är väl en prioriteringsfråga zoopet måste välja mellan;

Det räcker nog inte... Google har över 200 miljoner sökningar per dag enligt sin egen statistik. Fast dessa sidor som du du nämner är ju inte idéella som Zoopet faktiskt är.

Peter
#12 - 19 oktober 2003 11:56
Som sagt gör en "reload" när det blir fel. Det gör du enklast genom att trycka på F5 och så får du en fråga ifall du vill posta svaret en gång till. Det har inte funkat en gång av hundratals för mig.
#13 - 19 oktober 2003 12:05
Problemet ligger inte i hur man gör om det inte funkar utan i att det INTE FUNKAR. Det tycker jag man kan begära av ett forum, privat eller komersielt. Jag tycker Kjell och Christian gör ett kanon jobb men det räcker inte.
Jag orkar inte lägga mer ner tid på att svara på inlägg om det ska vara på detta sättet.
#14 - 20 oktober 2003 09:38
Självklart tar vi itu med detta. Tilläggas ska att vår webbleverantör byter serverrum denna veckan så vi kan utlova fler störningar. Dock är det ju för att förbättra inför framtiden.

#15 - 20 oktober 2003 10:45
Kan även berätta att det är först denna vecka jag får tillgång till loggfiler från webbservern vilket underlättar otroligt i felsökningen.
Kjell Fohrman
Administrator
#16 - 20 oktober 2003 12:42
Kapaciteten skall tydligen var utökad nu och det verkar också som om det går lite snabbare just nu, eller.....
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#17 - 20 oktober 2003 12:48
Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman

Kapaciteten skall tydligen var utökad nu och det verkar också som om det går lite snabbare just nu, eller.....

Akvaristiska hälsningar

Kjell

Efter en mycket snabb bedömning: JA :)
#18 - 20 oktober 2003 12:55
Har aldrig haft problem med sajten bara nytta!!!!

Tack
#19 - 20 oktober 2003 13:04
Har varit bra hastighet idag.
#20 - 20 oktober 2003 13:18
Vi har sedan tidigare höjt kapacitet. Vad som är gjort nu är att även höja den mellan server och databasserver.
#21 - 20 oktober 2003 13:19
japp idag gåre bra mycket smidigare.

kanske tur för kjell å christian att de har monopol på akvarie-webbar i sverige ;-)
#22 - 20 oktober 2003 14:13
Verkar funka bra nu. Bra jobbat.
#23 - 20 oktober 2003 15:00
Kanon bra jobbat garbbar nu går det betydligt mycket bättre...
#24 - 20 oktober 2003 15:22
de e ju inte bra om sånna som mrsonk försvinner..
vem ska då svara på alla dumma (o kanske några mindra dumma) frågor man skriver....
#25 - 20 oktober 2003 15:27
de e ju inte bra om sånna som mrsonk försvinner..

vem ska då svara på alla dumma (o kanske några mindra dumma) frågor man skriver....

Och vem ska ställa dem:)

Försvinner gör jag inte. Men man har ju tyvärr inte obegränsat med tid.
#26 - 20 oktober 2003 17:02
Ja nu går det smidigare, bra jobbat!
#27 - 20 oktober 2003 18:24
Nu har vi ökat kapaciteten 8 gånger den som var innan.
#28 - 20 oktober 2003 18:28
det märks verkligen nu när man har kört lite idag. Då är allt som det ska igen då, känns skönt.

Annons