SLuspelet i hockey..

#1 - 14 mars 2009 21:56
Några hockeytokar här på zoopet?? Vilka vinner SM guld??
:DSäger bara en sak Frrröööööööllluuunddddaaaa!!:)
#2 - 14 mars 2009 21:57
Haaaaaaaaaaaaaaaaataaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
#3 - 14 mars 2009 23:59
om alla i Göteborg lär sig regler och klockan så så kanske dom går till final....
men tror inte det!

HV71 tar hem det!
#4 - 15 mars 2009 06:03
Med det upplägg som finns i SM-slutspelet med bäst av sju matcher blir det alltid samma slutspelslag i semifainalerne. Dy fyra "stora" lagen, Frölunda, Linköping, HV71 och Färjestad. Samma år ut och år in. De med mest pengar vinner. Det är bara att titta på publiksifrorna för att se att de är fel ute.
Tacka vet jag kvalserien däe alla slår alla inför utsålda arenor.
#5 - 15 mars 2009 19:30
NIC !! Tydligen inte speciellt kul att vara MIF suppporter!!
Jag citerar Förlundas supporterklack, GOA gubbar! " Inte hata bara älska!! "
#6 - 16 mars 2009 09:58
GöranE skrev:
NIC !! Tydligen inte speciellt kul att vara MIF suppporter!!

Jag citerar Förlundas supporterklack, GOA gubbar! " Inte hata bara älska!! "

De kommer, de kommer... ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 16 mars 2009 10:10
Guy Palm skrev:
Med det upplägg som finns i SM-slutspelet med bäst av sju matcher blir det alltid samma slutspelslag i semifainalerne. Dy fyra "stora" lagen, Frölunda, Linköping, HV71 och Färjestad. Samma år ut och år in. De med mest pengar vinner. Det är bara att titta på publiksifrorna för att se att de är fel ute.

Tacka vet jag kvalserien däe alla slår alla inför utsålda arenor.

Det klart att de har slutsålt i kvalet med så små läktare:D
Vad jag vet i alla fall så är väl Frölunda det lag i Sverige som drar mest publik - även om de nu inte råkar spela i någon kvalserie;)
#8 - 16 mars 2009 11:10
om alla i Göteborg lär sig regler och klockan så så kanske dom går till final....

men tror inte det!

HV71 tar hem det!

Tror inte att domarna i matchen mot Luleå(som jag tror du syftar på) kom från Göteborg ;):p.
Att sitta i sekretariatet på en match i Scandinavium med 12000 åskådare måste vara oerhört pressande. Har själv suttit i secket på division 1 matcher i innebandy och det är svårt att vara koncentrerad på att sätt igång och stänga av tiden hela tiden under tre timmar. Därmed inte sagt att det är OK. Utgår från att ingen medvetet försöker fuska..
Kan bara säga ;)lycka till;) map HV71.. :d

Guy-Palm :Frölundas publiksnitt ligger på 11.470 pers /match(ca 12200=fullsatt). Försök hitta något lag som ens kommer i närheten.
Frölunda HC ligger fyra i Europa i publiksnitt.
Kolla länken nedan: http://www.frolundaindians.com/sv/frolunda/nyheter/a-laget/frolunda-publikfyra-i-europa/
#9 - 16 mars 2009 13:24
GöranE skrev:
Några hockeytokar här på zoopet?? Vilka vinner SM guld??

:DSäger bara en sak Frrröööööööllluuunddddaaaa!!:)

Ja....hoppas då på Skellefteå, nu då inte Modo orkade.....
Guest
#10 - 16 mars 2009 22:53
[SIZE=2]HV71 har flest sålda biljetter och i år hamnade de på 99.25% även om det inte var ett toppenår för HV71 så lyckas de komma över 99%. De har haft en beläggning på över 99% i fem år i rad.[/SIZE]

Kul att Skellefteå lyckas skrälla mot LHC.

Undrar vem som blir 2000-talets bästa lag? Frölunda, HV71, Färjestad har 2 guld var och blir det Skellefteå som tar hem det i år så blir det oavgjort:)

Edit: DIF har också 2 guld.
Guest
#11 - 16 mars 2009 23:00
GöranE nu är väl den lite vinklad eftersom den är på frölundas sida....här är den riktiga och där ser du att HV71 klår Frölunda procentuellt:)

Om vi räknar procenten så ligger HV71 trea i Europa;)

http://www.iihf.com/home-of-hockey/news/news-singleview/hash/c8ab1fb408/article/bern-first-club-over-16000/955.html
#12 - 17 mars 2009 03:04
Skellefte drar mer publik sett i hela Sverige (hemma + borta) ;). Man kan inte räkna publiksnitt, man måste räkna i procent som jag tror Lutt tjollrar på om ;). Annars har vi ingen chans mot Göteborg med hur många invånare som helst som ska slåss om Scandinaviums 12000 platser.

Förresten, är så uppvarvad efter matchen, kan inte sova :D haha, läste en kommentar på aftonbladet som beskriver Linköping bra: "LHC - Plast & Pengar - Inget Hjärta!"

Färjestad sitter i samma mysiga sits som LHC. Kan bli en intressant semifinal tror jag! Motivation slår klass.

När "det svarta hotet" har fått upp ångan blir det tungt för FBK ;)
#13 - 17 mars 2009 06:33
:DTack för alla roliga kommentarer :D.
Visste inte ens att det fanns en liga med procent ;).

Betyder ju att vårat innebandylag är europaetta!! med en beläggning på 300%, hallen har 5 åskådarplatser men det är ändå 15 där och tittar??:p

Grattis till HV71 och Skellefteå(ruggigt diciplinerat försvarsspel igår), ser fram emot matcherna mot HV här i vårat hockeytempel. Gör er inga större förhoppningar bara ;)

Ha de gött!
Guest
#14 - 17 mars 2009 17:45
DAHLBERG skrev:
Skellefte drar mer publik sett i hela Sverige (hemma + borta) ;). Man kan inte räkna publiksnitt, man måste räkna i procent som jag tror Lutt tjollrar på om ;). Annars har vi ingen chans mot Göteborg med hur många invånare som helst som ska slåss om Scandinaviums 12000 platser.

Förresten, är så uppvarvad efter matchen, kan inte sova :D haha, läste en kommentar på aftonbladet som beskriver Linköping bra: "LHC - Plast & Pengar - Inget Hjärta!"

Färjestad sitter i samma mysiga sits som LHC. Kan bli en intressant semifinal tror jag! Motivation slår klass.

När "det svarta hotet" har fått upp ångan blir det tungt för FBK ;)

Hehe så när ni har skoterraggare i eran arena så är det slutsålt:d

Jag tror nog SAIK får det tufft mot FBK. FBK har slutspelsrutin av rang och jag tyckte ändå inte att SAIK övertygade igår, alldeles förmånga felpass.
FBK är alldeles för samspelta nu och det skall nog till mycket om man skall slå ut FBK. SAIK har dock fördel som underdogs och har inget att förlora.
Tyvärr tror jag inte SAIK or
Skulle gissa på att FBK vinner med 4-2 i matcher.

Frölunda - HV71 blir svårtippat och troligtvis går det till sju matcher. Det blir en målvaktskamp, Liv vs Holmqvist. HV71 går dock in i semin ganska lättade, de slog ju ut laget som ingen vågade möta. Det blir iaf ingen fiaskosäsong. Känns som att pressen ligger hos Frölunda i den här matchserien och det kan bli deras fall. Det lutar åt att Frölunda går vidare med 4-3 i matcher men om HV71 får igång sitt powerplay igen så går HV71 vidare.
#15 - 17 mars 2009 18:15
Lutt skrev:
Hehe så när ni har skoterraggare i eran arena så är det slutsålt:d

Jag tror nog SAIK får det tufft mot FBK. FBK har slutspelsrutin av rang och jag tyckte ändå inte att SAIK övertygade igår, alldeles förmånga felpass.

FBK är alldeles för samspelta nu och det skall nog till mycket om man skall slå ut FBK. SAIK har dock fördel som underdogs och har inget att förlora.

Tyvärr tror jag inte SAIK or

Skulle gissa på att FBK vinner med 4-2 i matcher.

FBK kommer att bokstavligen skita på sig när de får höra Västra Stå på torsdag! ENDAST 300 ståplatsbiljetter återstår (16.30).

Kommer ihåg att jag läste förra året i aftonbladet att en reporter frågade en spelare i HIV71 någonting om stämningen i slutspelet. Kommer inte ihåg exakta frågan, men han svarade att det vidrigaste han någonsin varit med om var när de spelade 3e kvarten mot borta i Skellefteå... Jag var där. Ja, det var vidrigt.

Så med hjälp av oss på läktarn så blir det 7 matcher även mot FBK och i sista kan allt hända! De sitter i exakt samma sits son LHC: All press, fiasko om de åker ut osv osv... Inte lätt att vara "topplag", inte lätt :D

Den andra semin skiter jag i, spelar ingen roll hur det går bara HIV71 åker ur och thörnberg får en cross i nacken.......

AIK, visa hjärta - krossa Färjestad!
Guest
#16 - 17 mars 2009 19:26
Dahlberg: med en sådan attityd vinner man inget guld;)
Ja kvartsfinal 3 mot SAIK vara vidrig, HV71 vann väl den med 7-1:)

Martin Thörnberg är en av de bästa powerforwards i ES, dock är han en retsticka av rang.
Det är skillnad på nonchalanta kolmårdstroll (LHC) och Färjestad. Tror SAIK kommer att ha svårt att vinna i Karlstad.
Men visst man skall aldrig säga aldrig.
#17 - 17 mars 2009 19:28
jaha det verkar som jag är den ända som håller på RÖGLE<333;D ?
#18 - 17 mars 2009 20:02
Lutt skrev:
Dahlberg: med en sådan attityd vinner man inget guld;)

Ja kvartsfinal 3 mot SAIK vara vidrig, HV71 vann väl den med 7-1:)

Martin Thörnberg är en av de bästa powerforwards i ES, dock är han en retsticka av rang.

Det är skillnad på nonchalanta kolmårdstroll (LHC) och Färjestad. Tror SAIK kommer att ha svårt att vinna i Karlstad.

Men visst man skall aldrig säga aldrig.

Vi ska inte vinna SM-guld. Ingen tror det heller ;)

HV vann för att Lärking dömde, det säger ju allt!? När till och med sittplatspubliken skriker "LÄRKING" så är domaren dålig:
" target="_blank">

Exakt, man ska aldrig säga aldrig! Det är ju trots allt hockey vi pratar om ;)
boomaddo skrev:
jaha det verkar som jag är den ända som håller på RÖGLE<333;D ?

Ja. ;)
Guest
#19 - 17 mars 2009 20:15
DAHLBERG skrev:
Vi ska inte vinna SM-guld. Ingen tror det heller ;)

HV vann för att Lärking dömde, det säger ju allt!? När till och med sittplatspubliken skriker "LÄRKING" så är domaren dålig:
" target="_blank">

Exakt, man ska aldrig säga aldrig! Det är ju trots allt hockey vi pratar om ;)

Hehe Skrik solnatattare istället:)

Jag tycker dock inte att ni kan skylla förlusten på Lärking när man släpper in 7 mål, men visst Lärking ligger inte högt upp på listan här heller.
#20 - 17 mars 2009 20:38
Lutt skrev:
Jag tycker dock inte att ni kan skylla förlusten på Lärking när man släpper in 7 mål, men visst Lärking ligger inte högt upp på listan här heller.

Klart vi inte kan, men du vet ju hur bra HIV var i pp förra säsongen och Lärkan plockade hej vilt bland AIKspelarna... Lärking är inte högt på någon lista förutom hatlistan :P Där ligger också Thörnberg, Jämtin, Löven, Lulefans och fjortisar högt ;) Hahhah :d
#21 - 17 mars 2009 20:42
Tror inte Lärking är med på listan överhvud taget:D. Ett stolpskott. Får spontana burop från hela scandinavium när han presenteras..

Finns faktiskt en på mitt jobb som håller på Rögle, så då finns det två :p
Ser fram emot matcherna, det skall bli jäkligt spännande.
Vi lär väl höras av här igen hoppas jag. Go Frölunda!!!

:d Dahlberg! Trodde ni hade vunnit den hemska drabbningen mha publikstödet?? Inte losat med 1-7 ;)
#22 - 17 mars 2009 20:48
GöranE skrev:
:d Dahlberg! Trodde ni hade vunnit den hemska drabbningen mha publikstödet?? Inte losat med 1-7 ;)

Har ju skrivit förklaringen, den är kort och stavas L.Ä.R.K.I.N.G ;) Man "ska" inte skylla på domaren, men det går inte att låta bli! I ett slutspel ska det tillåtas mer än i en seriematch! Lärking blåste för ALLT och bara åt rätt håll... Vilken hemmadomare asså :D
#23 - 17 mars 2009 22:21
DAHLBERG skrev:
Har ju skrivit förklaringen, den är kort och stavas L.Ä.R.K.I.N.G ;) Man "ska" inte skylla på domaren, men det går inte att låta bli! I ett slutspel ska det tillåtas mer än i en seriematch! Lärking blåste för ALLT och bara åt rätt håll... Vilken hemmadomare asså :D

Det är väl inget nytt... ;)
#24 - 18 mars 2009 11:10
Tyvärr har domarna väldigt stor påverkan på resultatet i bland. Men jag tror att det jämnar ut sig i längden! Det är i alla fall skönt att att ha någon att gapa på under matchen och att skylla på efteråt..
#25 - 18 mars 2009 11:44
GöranE skrev:
Tyvärr har domarna väldigt stor påverkan på resultatet i bland. Men jag tror att det jämnar ut sig i längden! Det är i alla fall skönt att att ha någon att gapa på under matchen och att skylla på efteråt..

Lärking e nog rätt van vid glåpord! :d:d
Om inte så borde han vara det!!
#26 - 19 mars 2009 10:48
NIC skrev:
Lärking e nog rätt van vid glåpord! :d:d

Om inte så borde han vara det!!

Han e väl inte bara blind då? Utan döv oxå :D.
Fattar iofs inte hur domarna står ut..
Måste tjäna en massa på detta? NOT!
Tycker det är roligt? Tveksamt

Någon mer bra anledning?? :D

Ikväll smäller det! Klockan 18.30 på kanal 9.. Be there or be :confused::p
HV ska få på nöten..:)
Guest
#27 - 20 mars 2009 14:16
HV kopplade greppet direkt och vann rättvist med 3-1. Stefan Liv storspelade och det gjorde även honken som stod emot i spel fem mot tre.
Kamil Piros skötte Davidssons plats perfekt! Men skulle ändå vilja se Davidsson på isen.
#28 - 21 mars 2009 22:31
:dOrdningen återställd!:d
Frölunda rockade fett på scandinavium ikväll! Måste dock ta vara på powerplayen mera. Kommer att bli en otrolig jämn och spännade semifinalserie...
#29 - 21 mars 2009 22:37
GöranE skrev:
:dOrdningen återställd!:d

Frölunda rockade fett på scandinavium ikväll! Måste dock ta vara på powerplayen mera. Kommer att bli en otrolig jämn och spännade semifinalserie...

Jonas Enarsson eller vad han heter som kommenterade matchen på webben, (som för övrigt var enda stället SR sände den!!) lät som han skulle gå upp i atomer sista fem minutrarna.. Höll ju på att få en hjärtattack här hemma också.. :d

OT: Höll på att kasta ut laptopen genom fönstret till en början eftersom det inte gick att höra matchen förren andra perioden började.. Vet inte om det var för att det var för många som lyssnade eller vad det berodde på.. Arg blev jag iafl..[:(!]
#30 - 22 mars 2009 08:38
HenkeP skrev:
Jonas Enarsson eller vad han heter som kommenterade matchen på webben, (som för övrigt var enda stället SR sände den!!) lät som han skulle gå upp i atomer sista fem minutrarna.. Höll ju på att få en hjärtattack här hemma också.. :d

OT: Höll på att kasta ut laptopen genom fönstret till en början eftersom det inte gick att höra matchen förren andra perioden började.. Vet inte om det var för att det var för många som lyssnade eller vad det berodde på.. Arg blev jag iafl..[:(!]

Jo det var ruggigt spännande då HV tog ut målvakten när det var 5 minuter kvar. Anfallet innan HV gjorde sitt tröstmål hade Frölunda en stolpträff som hördes i hela scandinavium.. Små marginaler:D
#31 - 22 mars 2009 12:13
Aaaah, en hockeytråd.. Ja, det var otroligt spännande i dom sista 5 minuterna igår. Nu vinner vi borta på måndag igen! ;-) Jag kan inte photoshop eller hålla en penna men jag ändå nöjd över mitt resultat med denna bild: http://3.bp.blogspot.com/_V-P3UOZTEhU/ScAgelOGm_I/AAAAAAAACTU/kMfe7cAo1pE/s1600-h/Piss-Kalle+-+HV.jpg
#32 - 22 mars 2009 12:54
hihi

DjTommy skrev:
Aaaah, en hockeytråd.. Ja, det var otroligt spännande i dom sista 5 minuterna igår. Nu vinner vi borta på måndag igen! ;-) Jag kan inte photoshop eller hålla en penna men jag ändå nöjd över mitt resultat med denna bild: http://3.bp.blogspot.com/_V-P3UOZTEhU/ScAgelOGm_I/AAAAAAAACTU/kMfe7cAo1pE/s1600-h/Piss-Kalle+-+HV.jpg

:d:d:d:d:d:d:d:d:d:d Kunde inte "sagt" det bättre själv. Jag tror/hoppas vi kan sopa isen med grabbarna från Sveriges Jerusalem på måndag. Någon som skall gå på matchen i scandinavium på onsdag?
#33 - 23 mars 2009 21:28
Sedärja!! :d:)
Nu blir det två raka hemma onsdag/torsdag!! Sorry HV. ;)
#34 - 24 mars 2009 10:22
Suck... Jag blir så FÖRBANNAD att AIK inte kan åka på Gustavsson! Nu är det försent, de skulle gjort det redan i första/andra matchen. Inte skada honom (kanske) bara få honom ur balans... Igår åkte McDonell på honom lite grann och han började direkt fippla och såg nervös ut.

Bra att veta till nästa år: AIK spelar snällhockey. Man ska inte förvänta sig en enda tackling eller pååkning.
Guest
#35 - 24 mars 2009 17:12
GöranE skrev:
Sedärja!! :d:)

Nu blir det två raka hemma onsdag/torsdag!! Sorry HV. ;)

Underdogs är alltid kul att vara...Synd bara att första matchen i fuskeborg hade en enögd domare;)

Tycker HV skötte sig hyfsat igår även om det inte var något skönspel, fast det hade ju inte Frölunda direkt heller. HV:s fall blev de långa speltiderna som många av backarna hade.

Dock så ser man snabbt att Davidsson och Gustavsson fattas i HV.

Nu är det två raka matcher i scandinavium och hoppas Frölunda känner sig så där perfekt bekväma så att vi kan skaka om sillstryparna ordentligt. Frölunda - HV71 är nog bland de bästa derbyn i hela elitserien, aldrig en dålig match och alltid jämna:)
#36 - 24 mars 2009 19:16
Dumma domare!!!

Värst vad domarna alltid är emot alla utom Frölunda.?? Konstigt....
Det viktigaste är att HV INTE känner sig bekväma;) Det ser GOA gubber till. Vi får väl se hur det går, men det funkade ju mot Luleå :D
I morgon smäller det...
Guest
#37 - 24 mars 2009 20:21
GöranE skrev:
Värst vad domarna alltid är emot alla utom Frölunda.?? Konstigt....

Det viktigaste är att HV INTE känner sig bekväma;) Det ser GOA gubber till. Vi får väl se hur det går, men det funkade ju mot Luleå :D

I morgon smäller det...

Ja men såg du matchen i Lördags? HV71 fick ju utvisningar för ingenting och puckout när den styrs på frölundaiter. Så surt när domaren faller för trycket men släpper armbågstacklingar mot huvudet när frölundaiter gör det.
Igår vann dock Frölunda rättvist. Men domaren faller väl för trycket i imorgon igen annars får jag hitta på en annan ursäkt:d

Annars är jag inte bitter;)
#38 - 26 mars 2009 10:47
Gick ju åt he.... igår :confused::mad:[:(!][:o]:(
Förstod publiken som drog vid 1-4, FHC såg uppgivet ut [:(!].
Som dom säger over there:
"It´s not over until the fat lady sings"

Hoppas det blir bättre ikväll.
Guest
#39 - 26 mars 2009 22:10
Det är så roligt att se "experter" och folk räkna ut HV71 gång på gång...Jag säger inget mer än att gud hör bön:)
#40 - 27 mars 2009 09:12
Vad säger man? Effektivitet är väl inte FHC starka sida. Sympomatiskt för matchen är väl stolpe ut...
Bra spelat av HV..
Men som obotlig optimist så är det en ny match imorgon :)
FHC vann där förra gången och pressen ligger på HV.
#41 - 27 mars 2009 13:03
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Nja det spelar nog ingen roll vem som vinner av Frölunda eller HV71 i semifinalen, för det blir Färjestad som vinner SM guldet :d:p;)[/SIZE][/FONT]
#42 - 27 mars 2009 13:15
Mikael64 skrev:
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Nja det spelar nog ingen roll vem som vinner av Frölunda eller HV71 i semifinalen, för det blir Färjestad som vinner SM guldet :d:p;)[/SIZE][/FONT]

Ja, det får vi verkligen hoppas!!!
#43 - 27 mars 2009 19:48
Två raka förluster hemma[:-9][:-28][:-28][:-27][:-43]
Snacka om att deppa ihop .:(
Men i alla fall heja Frölunda.
#44 - 27 mars 2009 22:03
Raskens skrev:
Två raka förluster hemma[:-9][:-28][:-28][:-27][:-43]

Snacka om att deppa ihop .:(

Men i alla fall heja Frölunda.

Skönt med någon som håller med mig! :p
Heja Frrrrrrröööööööölllluuuunnnndddaaaaaa!
Vi som e från Göteborg! Åker aldrig hem med sorg! Inte vi från Göteborg ;)
#45 - 27 mars 2009 23:50
GöranE skrev:
Skönt med någon som håller med mig! :p

Heja Frrrrrrröööööööölllluuuunnnndddaaaaaa!

Vi som e från Göteborg! Åker aldrig hem med sorg! Inte vi från Göteborg ;)

Precis vad ni kommer att göra!

(Bespara mig dina redhawksskämt, de går varma även här nere.. ;))
Bilagor:
Guest
#46 - 28 mars 2009 20:56
HV71 i final!!!

Ladda bössan för nu är det jaktsäsong på varg i värmland;)
#47 - 28 mars 2009 22:01
Lutt skrev:
HV71 i final!!!

Ladda bössan för nu är det jaktsäsong på varg i värmland;)

Ja du ser ni så här ut där nere, så undrar jag om det inte skulle vara jaktsäsong på er;):p:d
http://www.hv71.se/Splashsida/

Skämt åsido, ni är välkommen till Värmland, ska bli kul:):):)
Guest
#48 - 28 mars 2009 22:12
Mikael64 skrev:
Ja du ser ni så här ut där nere, så undrar jag om det inte skulle vara jaktsäsong på er;):p:d

http://www.hv71.se/Splashsida/

Skämt åsido, ni är välkommen till Värmland, ska bli kul:):):)

Hahaha

Det kommer bli jämna och roliga matcher mellan HV och FBK inte en sån där slöserie som FBK har haft hitills.
#49 - 29 mars 2009 21:38
Nu blir det ju som att välja mellan pest eller kolera vilka man helst ser som vinnare.. Men det får nog bli HV, enbart för att sambons syster håller på FBK.. Så kan hon inte säga något om att Frölunda fick stryk av HV, eftersom FBK förhoppningsvis också får det.. :D
#50 - 30 mars 2009 10:13
Har väl hämtat mig från besvikelsen idag, inte kul att ens favvolag viker ner sig. Grattis HV!! Grymt disciplinerat försvar.
I finalen får jag väl "heja på FBK" då jag har lite anknytning till det vackra Värmland!
#51 - 7 april 2009 20:36
Ja då var det bara en seger kvar för Färjestad till SM guldet:):):):):):)
#52 - 7 april 2009 20:46
Jaha.. Håller dom fortfarande på... :p:p:D

För säsongen tog väl slut när Frölunda fick stryk i semin...? ;)
Iafl gjorde mitt intresse det.. [:o]
#53 - 7 april 2009 20:56
Jodå dom håller på än, men det är nog bara en dag kvar...:p;):)
Bilagor:
#54 - 8 april 2009 19:42
Grattis Färjestad till guldet (lite i förskott, 6 min kvar) Ät skit HIV71, bara att lägga ner ert "hockeylag" ;)
#55 - 8 april 2009 19:55
[SIZE=2]Ja då var det,
SM guld, SM guld, SM guld, SM guld, SM guld, SM guld, SM guld, SM guld, SM guld..........
Kom igen nu och sjung med:):):):):):):)
[/SIZE]
Guest
#56 - 8 april 2009 20:18
DAHLBERG skrev:
Grattis Färjestad till guldet (lite i förskott, 6 min kvar) Ät skit HIV71, bara att lägga ner ert "hockeylag" ;)

Hehe lika mogen som vanligt, men sådana är dom väl i Skitlefteå:D

Grattis FBK till Guldet och ni blev samtidigt Sveriges bästa lag under 2000-talet. Har varit otroligt bra matcher i hela finalserien.
#57 - 8 april 2009 20:25
Färjestad vann helt rättvist!
Dock starkt av HV i slutet att nästan komma ikapp!
GRATTIS FÄRJESTAD OCH JÖRGEN JÖNSSON!!!
Såna killar dyker inte upp i varje kull!
Guest
#58 - 8 april 2009 20:34
NIC skrev:
Dock starkt av HV i slutet att nästan komma ikapp!

Ja Lutt, (bara för att strö lite salt i såren) vad kommer den målgöraren ifrån?

(Snudd på elakt, men du tål det säkert, he he)
#59 - 8 april 2009 20:39
Lutt skrev:
Hehe lika mogen som vanligt, men sådana är dom väl i Skitlefteå:D

Haha, nja det är nog bara jag då ;) HV är kanske inte riktigt mitt favoritlag, men grattis till andraplatsen :D ;)
Guest
#60 - 8 april 2009 20:45
Anettejt skrev:
Ja Lutt, (bara för att strö lite salt i såren) vad kommer den målgöraren ifrån?

(Snudd på elakt, men du tål det säkert, he he)

NIC menar du väl? för du citerade fel eller nåt.
Den som gjorde 3-2 målet är DAHLBERGs favorit:d

Jag är dock nöjd med en andra plats med tanke på skador och det laget man hade, visst guld är ju lite bättre men men.

Vi har iaf elitseriens bästa målvakt, Stefan Liv!
Bilagor:
#61 - 8 april 2009 20:47
Yepp Då var det bara VM kvar sedan är konståkningssäsongen över. :D:D
#62 - 8 april 2009 21:04
kaj.p skrev:
Yepp Då var det bara VM kvar sedan är konståkningssäsongen över. :D:D

För att tas vid av vattenkammade filmstjärnor kallade fotbollsspelare... ;)
#63 - 9 april 2009 09:43
Grattis till guldet FBK och grattis HV till andraplatsen.
Synd att inte Leksand klarade av att ta sig upp i eliten!
Undrar hur det kommer att gå för våra vattenkammade vänner (enl NIC ;-) ) i fotbolls-allsvenskan?
Startade ju inget vidare men ändå!! Heja IFK Gbg!!

En ny tråd på väg!?
#64 - 9 april 2009 11:52
Lutt skrev:
Den som gjorde 3-2 målet är DAHLBERGs favorit:d
Den som gjorde 3 -2 målet är allas favorit ;)

Lutt skrev:
Vi har iaf elitseriens bästa målvakt, Stefan Liv!

Tycker att Gustavsson är snäppet vassare :D Liv är väl ok ;)

Annons