Några hockeytokar här på zoopet?? Vilka vinner SM guld??
:DSäger bara en sak Frrröööööööllluuunddddaaaa!!:)
Guy Palm skrev:Med det upplägg som finns i SM-slutspelet med bäst av sju matcher blir det alltid samma slutspelslag i semifainalerne. Dy fyra "stora" lagen, Frölunda, Linköping, HV71 och Färjestad. Samma år ut och år in. De med mest pengar vinner. Det är bara att titta på publiksifrorna för att se att de är fel ute.
Tacka vet jag kvalserien däe alla slår alla inför utsålda arenor.
almost_jocke skrev:om alla i Göteborg lär sig regler och klockan så så kanske dom går till final....
men tror inte det!
HV71 tar hem det!
DAHLBERG skrev:Skellefte drar mer publik sett i hela Sverige (hemma + borta) ;). Man kan inte räkna publiksnitt, man måste räkna i procent som jag tror Lutt tjollrar på om ;). Annars har vi ingen chans mot Göteborg med hur många invånare som helst som ska slåss om Scandinaviums 12000 platser.
Förresten, är så uppvarvad efter matchen, kan inte sova :D haha, läste en kommentar på aftonbladet som beskriver Linköping bra: "LHC - Plast & Pengar - Inget Hjärta!"
Färjestad sitter i samma mysiga sits som LHC. Kan bli en intressant semifinal tror jag! Motivation slår klass.
När "det svarta hotet" har fått upp ångan blir det tungt för FBK ;)
Lutt skrev:Hehe så när ni har skoterraggare i eran arena så är det slutsålt:d
Jag tror nog SAIK får det tufft mot FBK. FBK har slutspelsrutin av rang och jag tyckte ändå inte att SAIK övertygade igår, alldeles förmånga felpass.
FBK är alldeles för samspelta nu och det skall nog till mycket om man skall slå ut FBK. SAIK har dock fördel som underdogs och har inget att förlora.
Tyvärr tror jag inte SAIK or
Skulle gissa på att FBK vinner med 4-2 i matcher.
Lutt skrev:Dahlberg: med en sådan attityd vinner man inget guld;)
Ja kvartsfinal 3 mot SAIK vara vidrig, HV71 vann väl den med 7-1:)
Martin Thörnberg är en av de bästa powerforwards i ES, dock är han en retsticka av rang.
Det är skillnad på nonchalanta kolmårdstroll (LHC) och Färjestad. Tror SAIK kommer att ha svårt att vinna i Karlstad.
Men visst man skall aldrig säga aldrig.
boomaddo skrev:jaha det verkar som jag är den ända som håller på RÖGLE<333;D ?
DAHLBERG skrev:Vi ska inte vinna SM-guld. Ingen tror det heller ;)" target="_blank">
HV vann för att Lärking dömde, det säger ju allt!? När till och med sittplatspubliken skriker "LÄRKING" så är domaren dålig:
Exakt, man ska aldrig säga aldrig! Det är ju trots allt hockey vi pratar om ;)
Lutt skrev:Jag tycker dock inte att ni kan skylla förlusten på Lärking när man släpper in 7 mål, men visst Lärking ligger inte högt upp på listan här heller.
GöranE skrev::d Dahlberg! Trodde ni hade vunnit den hemska drabbningen mha publikstödet?? Inte losat med 1-7 ;)
DAHLBERG skrev:Har ju skrivit förklaringen, den är kort och stavas L.Ä.R.K.I.N.G ;) Man "ska" inte skylla på domaren, men det går inte att låta bli! I ett slutspel ska det tillåtas mer än i en seriematch! Lärking blåste för ALLT och bara åt rätt håll... Vilken hemmadomare asså :D
GöranE skrev:Tyvärr har domarna väldigt stor påverkan på resultatet i bland. Men jag tror att det jämnar ut sig i längden! Det är i alla fall skönt att att ha någon att gapa på under matchen och att skylla på efteråt..
NIC skrev:Lärking e nog rätt van vid glåpord! :d:d
Om inte så borde han vara det!!
GöranE skrev::dOrdningen återställd!:d
Frölunda rockade fett på scandinavium ikväll! Måste dock ta vara på powerplayen mera. Kommer att bli en otrolig jämn och spännade semifinalserie...
HenkeP skrev:Jonas Enarsson eller vad han heter som kommenterade matchen på webben, (som för övrigt var enda stället SR sände den!!) lät som han skulle gå upp i atomer sista fem minutrarna.. Höll ju på att få en hjärtattack här hemma också.. :d
OT: Höll på att kasta ut laptopen genom fönstret till en början eftersom det inte gick att höra matchen förren andra perioden började.. Vet inte om det var för att det var för många som lyssnade eller vad det berodde på.. Arg blev jag iafl..[:(!]
DjTommy skrev:Aaaah, en hockeytråd.. Ja, det var otroligt spännande i dom sista 5 minuterna igår. Nu vinner vi borta på måndag igen! ;-) Jag kan inte photoshop eller hålla en penna men jag ändå nöjd över mitt resultat med denna bild: http://3.bp.blogspot.com/_V-P3UOZTEhU/ScAgelOGm_I/AAAAAAAACTU/kMfe7cAo1pE/s1600-h/Piss-Kalle+-+HV.jpg
GöranE skrev:Sedärja!! :d:)
Nu blir det två raka hemma onsdag/torsdag!! Sorry HV. ;)
GöranE skrev:Värst vad domarna alltid är emot alla utom Frölunda.?? Konstigt....
Det viktigaste är att HV INTE känner sig bekväma;) Det ser GOA gubber till. Vi får väl se hur det går, men det funkade ju mot Luleå :D
I morgon smäller det...
Raskens skrev:Två raka förluster hemma[:-9][:-28][:-28][:-27][:-43]
Snacka om att deppa ihop .:(
Men i alla fall heja Frölunda.
Lutt skrev:HV71 i final!!!
Ladda bössan för nu är det jaktsäsong på varg i värmland;)
Mikael64 skrev:Ja du ser ni så här ut där nere, så undrar jag om det inte skulle vara jaktsäsong på er;):p:d
http://www.hv71.se/Splashsida/
Skämt åsido, ni är välkommen till Värmland, ska bli kul:):):)
DAHLBERG skrev:Grattis Färjestad till guldet (lite i förskott, 6 min kvar) Ät skit HIV71, bara att lägga ner ert "hockeylag" ;)
NIC skrev:Dock starkt av HV i slutet att nästan komma ikapp!
Anettejt skrev:Ja Lutt, (bara för att strö lite salt i såren) vad kommer den målgöraren ifrån?
(Snudd på elakt, men du tål det säkert, he he)