[QUOTE=Insomniac]Tyvärr är det väldigt vanligt att man blir lurad av personalen i djuraffärer (har själv blivit övertalad att köpa en massa grejer som egentligen inte behövdes).
Senast jag blev förbannad på personalen var för några dagar sedan. Ägaren av en pizzeria i närheten där jag bor hade köpt och installerat ett stort 250-liters akvarium i butiken. Som tur var hade han bara skaffat 3 guldfiskar än så länge, men jag fick veta att personalen tyckte det var helt ok att klämma in åtminstone 20 stycken. De hade även sagt åt honom att han bara behövde byta vatten en gång i månaden.. Det är ju rent förj*vligt hur sådana människor kan få jobba kvar.
Hursomhelst, det enda man kan göra åt detta är att informera de som tänker skaffa fiskar innan de gör det. Att klaga på personalen har oftast ingen verkan alls, än mindre på de sjuka fiskarna i akvarierna.
Önskar dig lycka till med dina små, så länge du försöker göra något åt deras tillstånd har du gjort mer än de flesta.[/QUOTE]
Tipsa pizzeri ägaren att han kan behöva tillstånd att ha fiskar i butiken.
http://www.n.lst.se/n/amnen/Veterin%C3%A4r/Djurskyddsfr%C3%A5gor/offentlig_forevisning_av_djur.htm