Jag har ingen aning om folk är proffs eller ej..Men det här är internet så det är inte så svårt att utge sig för att vara någon annan än den man är.
Håller med om att det skrivs oerhört mycket strunt på internet och självklart får man värdera saker och ting själv - själv kollar jag rätt ofta i profilen för att få lite vägledning om den som skrivit ett inlägg men inte ens den info som anges säger ibland så mycket.
Dessutom är det faktiskt som så att även "proffs" ofta har olika åsikter och det är väl en sak som gör denna hobby så intressant.
Jag VET att det finns oerhört duktiga akvarister som jobbar på Akvarielgaret, men det innebär ju inte alltid att vi för den sakens skull har samma åsikt i alla frågor.
Att personalen där har kunskap kan jag ge ett exempel på - en av deras anställda är en av de två personer som fått det bästa betyget som någonsin utdelats på ZOORFS (Zoobranschens Riksförbund) akvaristikurs. Enligt lag så måste minst en person från varje affär ha genomgått en utbildning - Akvarielagret har skickat samtliga sina anställda på denna utbildning. Hur jag vet det - jo det är jag som håller i denna utbildning. Dessutom har jag både på hobby- och proffesionell nivå hållt på med akvariefisk i mer än 25 år, har bl.a. en gång haft Europas största akvarieffär, har hållit hundratals med artiklat och hållits hundratals med föredrag om akvariefisk, har skrivit en akvariefiskbok som publicerats på 8 språk - nej nu kan det räcka med skryt[:I], men en viss basic-kunskap kan jag väl sägas ha i alla fall[;)]
Men som sagt, även om jag kan en hel del, och även Akvarielagrets personal kan en hel del så behöver vi som sagt inte ha samma åsikt i allt.
VAd ska jag göra av guldfisken då?
Behåll den, men köp inte fler fiskar utan spara pengar till ett större akvarium och när du har ett sådant köp till fler fiskar.