Slöjstjärt och malar ihop

#1 - 17 januari 2010 18:46
Hej

Jag har haft mina slöjstjärtar i nägra månader nu, och har fått en del alger, har därför vart o köpt mal som kan äta dessa alger, med de bara dör har försökt med tre stycken nu o alla har dött...
De i djuraffären vet inte varför...har haft såna sorter som skall klara vattentemp på ca 0-24 C så det skall inte vara det...

Någon som kan ha någon ide vad det kan bero på?
#2 - 17 januari 2010 20:04
Hur stort akvarium har du?

Hur många slöjstjärtar?

Vad för sorts malar har du köpt?

Och vilken temp är det du faktiskt har i karet?

Och sedan, i de flesta fall kan du inte lita på folk i djuraffärerna, då de oftast bara försöker sälja så många fiskar som möjligt. Ta hjälp här istället, vilket du har gjort, då får du riktiga svar också.
#3 - 17 januari 2010 20:07
Har du testat vattnet? Gjort vattenbyten?
#4 - 17 januari 2010 21:10
ung_82 skrev:
Hej

Jag har haft mina slöjstjärtar i nägra månader nu, och har fått en del alger, har därför vart o köpt mal som kan äta dessa alger, med de bara dör har försökt med tre stycken nu o alla har dött...

De i djuraffären vet inte varför...har haft såna sorter som skall klara vattentemp på ca 0-24 C så det skall inte vara det...

Någon som kan ha någon ide vad det kan bero på?

Hur menar du med att de klarar temp mellan 0-24 grader? 0 grader är nog inte så lyckat....hur varmt/kallt har du i karet?
#5 - 18 januari 2010 07:49
Tja min sambo har 3 slöjstjärtar med några ancistrus med en temp på 22-24 grader o det funkar fint. mvh chricka

Annons