Tack för värmen du sprider M-L! Det funkar finfint med slöjstjärtar, scalarer och kampfisk. Ibland håller dom sig i varsitt hörn, ibland simmar dom (slöjstjärt och scalare) ihop. Inget fenbitande eller maktkamp än så länge. Kampfisken har börjat uppvakta den ena honan (kampfiskhona), just nu ligger han och lurar inne i buskaget. Förvånansvärt har inte ens mina mollys tuggat på slöjstjärtarnas fenor, men OK dom är så förhållandevis stora (5-6 cm) så dom brukar buffa bort närgångna mollys. Scalarerna fajtas väl då och då men tycks oftast trivas ihop, de simmar ofta sida vid sida, om de inte är i varsitt hörn och "boar" in sina revir. Rent allmänt verkar det råda ett stilla lugn över akvariet, alla verkar trivas och må bra även om det är lite väl mycket fisk i just nu (fisksoppa). Ska framåt skaffa ett 200-300L akvarium och flytta scalarerna dit och hålla dom ihop med några mindre diskusfiskar. Så det får väl vara trångt i mitt 170L så länge. Har 3 stora innefilter som tillsammans omsätter ca. 2100L/timme, så vattenkvaliteten bör vara god. Gör dock täta delvattensbyten för att hålla nitriten i schack, då jag ju har så många fiskar. Har köpt en sådan där mätsatts som mäter PH, KH, nitrit mm, ska göra ett test ikväll efter vattenbytet. Tack för att du har svarat min tråd så ofta och mycket ;-)