kan man ha det??
såg att det var någon här adam (tror jag) som hade sina två slöjstjärtar i en 20litersguldfisk skål så kan jag ha två i mitt akvarium då????
men jag vill ha ha ha ha ha......
det var ju någon som hade det ju...
Ursprungligen skickat av Cia
Hej!
Jag har mina 2 slöjstjärtar i ett 20liters akvarium och det går finemang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Cia
Ursprungligen skickat av Tant Nancy
Vad jag inte förstår Gickan... är varför du ställde frågan överhuvudtaget??? Du har fått flera svar att du inte kan ha dem i så litet akvarium... och varför, men det verkar som om du får nej så lyssnar du inte alls... för du VILL ju.... Jag hoppas att du förstår att Cia inte är någon djurvän om hon tänker ha sina Slöjstjärtar i det där karet en längre tid...
Det går säkert fint för Cia med två slöjstjärtar i ett 20 liters akvarium... de kanske till och med lever en par år där... men om fiskarna får det akvarium de behöver för att trivas, ja då kan de leva i mååååånga år...
Kontentan av det här blir väl... visst går det ha två slöjstjärtar i 20 liter.. man kanske till och med kan få plats med en 5-6 stycken med god vilja... jag skulle kunna förvara mina barn i små skåp också... alla skulle överleva om jag gav dem lagom med mat och städade ofta... men INGEN skulle MÅ BRA och leva till vuxen ålder!!!!
Ursprungligen skickat av gickan_87
kan man inte ha 2-3 golfbollar då en slags miniatyr av guldfisken blir max 7 cm och rund som ett klot typ dem kan man väl ha utan att du kommer med spydiga komentarer!???
nej och???
kan man inte ha 2-3 golfbollar då en slags miniatyr av guldfisken blir max 7 cm och rund som ett klot typ dem kan man väl ha utan att du kommer med spydiga komentarer!???
Ursprungligen skickat av Tant Nancy
Jag läste ett annat inlägg nu... och inser att det redan går 10 Guppys i 37 literskaret... tillsammans med två Praktbotior... http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=262
Tänkte att det kunde vara av värde att veta för de som tänker försöka råda Gickan i hur hon ska göra med sina golfbollar...
men om du nu är så himla perfekt så gå till din zooaffär och köp två praktbotior och säg att du ska ha dem i ett 37literskar så får du se att det *går
Ursprungligen skickat av Sabina
Usch vad ledsen jag blev när jag läste denna tåt...
/Sabina
Ursprungligen skickat av casper
Man baxnar!Alltid är det någon som ska bli påhoppad för val av fisk i "fel" kar.Vad är egentligen rätt akvarium för någon fisk??Inget!Kommer ni aldrig ifrån hur mycket ni än inbillar er annat,mer eller mindre djurplågare är vi allihop,sen o jämföra tex barn o däggdjur med fisk är ju helt hysteriskt flängt.Det går utmärkt att hålla två små slöjstjärtar i ett 37 liters en tid,gör tex upp med handlarn att du kommer att byta in dom efter en tid mot två små igen,så kan du ha sådana så länge akvariet i sig tillåter det.
Vad är egentligen rätt akvarium för någon fisk??
Man baxnar!Alltid är det någon som ska bli påhoppad för val av fisk i "fel" kar.
kan man ha det?? såg att det var någon här adam (tror jag) som hade sina två slöjstjärtar i en 20litersguldfisk skål så kan jag ha två i mitt akvarium då????
Man kan inte ha slöjstjärtar i akvarium mindre än 250 liter, det är djurplågeri....---Jag har några guldfiskar i ett 60 liters akvarium och det går alldeles utmärkt. Se bara till så att fiskarna inte är alldeles för stora....---Visst kan jag förstå att du gärna vill ha slöjstjärtar i ditt kar men tänk efter lite innan du gör inköpet. Slöjstjärtar behöver ha stor vattenvolym.Med grus och pump och inredning så är det ju inte längre 37 liter som fiskarna simmar omkring i....--- Menar du däremot slöjstjärtar är 37 liter fortfarande för litet, möjligen för att ha en i tillfälligt....--- Jag har mina 2 slöjstjärtar i ett 20liters akvarium och det går finemang....---Varför ha fiskarna i ett för litet akvarium? Gickan, du har ju fått svart på vitt i den här tråden och garanterat i många fler här på forumet att det GÅR att ha dessa fiskar i ett litet akvarium, men att de inte mår bra....--- Medan de är yngel / ungfiskar kan man ha dem i ett mindre akvarium, men det blir mycket jobb med att sköta om det....---
*host*25 liters*host* och ingen <font color="red">sjöjstjärt</font id="red"> i ett 37 liters eller vad det nu var
Ursprungligen skickat av LenitaMarie: Vilken vacker Isor du har! Påminner om min egen vovve såklart [:-91]
Ursprungligen skickat av Marie J
[quote]Ursprungligen skickat av LenitaMarie: Vilken vacker Isor du har! Påminner om min egen vovve såklart [:-91]
Ursprungligen skickat av Marie J
Det som Klara skriver är en utmärkt ide då många zooaffärer gärna byter in fiskar, fast man får ju inte mycket för dom rent ekonomiskt men och andra sidan blir du av med det du inte vill ha och får det du vill ha, en kampis!
Har du någon bra zooaffär nära dig som du kan byta i?