Slimline till Juwel

#1 - 18 december 2007 10:34
Ska beställa hem ett Juwel Vision 450Lm och såklart måste man ju ha en bakgrund i! :D
Det blir nog en slim-line till den oxå, dels för att den är tunn o inte stjäl så mycket plats, och dels för att den är enkel att montera. :p

Hur som helst, karet är ungefär 150cm långt o 64cm högt. Slime-line bitarna är 55cm höga.. så det blir ett glapp på ca 10cm :( Visserligen kan jag sätta det glappet "nertill" o sen fylla med sand eller grus upp till bakgrundens början..
men sen var det det där med filtret som hänger med i karet.. tror inte att det får plats nån bakgrund bakom det, så man får väl ha bakgrund fram till filtret.. o sen en liten fjärtbit under (för där är det ju en glipa)

Det är mina tankar.. nån som löst det på ett annat sätt??
#2 - 18 december 2007 14:50
Du kan även klä in filterkammaren med Slimline så slipper du se den. Det finns en tråd om detta på zoopet som Micke har påtat ihop och resultatet är riktigt kanon!
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 18 december 2007 15:05
Whizzer skrev:
Hur som helst, karet är ungefär 150cm långt o 64cm högt. Slime-line bitarna är 55cm höga.. så det blir ett glapp på ca 10cm :( Visserligen kan jag sätta det glappet "nertill" o sen fylla med sand eller grus upp till bakgrundens början..

Har för mig att de i måtten brukar räkna in rampen i höjden också så vattent är knappast 64 cm högt.
#5 - 18 december 2007 16:25
Vårt Rio 400 är 62 högt men från botten till max-vattenlinjen är det 52 cm. Denna linjen är ungäfär 2 cm över linjen där glas och övre ram möts. Ta det och 5 cm substrat och det blir 45 cm. Tar du 7 cm substrat i bakkanten så är det ju inga problem.

P.S. Trodde att Rio 400 och Vision 450 var lika höga...
#6 - 18 december 2007 18:57
Jag satte en bit slimline framför pumpen och brydde mig inte om att klä den invända sidan som har ett rör. Se bara till att göra hål för insuget! Funkar jättebra.

Annons