Slimline motsvarande, poängen?

#1 - 4 februari 2009 09:51
tja!

Har kollat runt lite på platta bakgrunder, sådana som säljs i delar. Vad är poängen med att dem säljs just i delar? jag antar för att det ska underlätta monteringen? Skulle det inte vara snyggare med platta bakgrunder i ett stycke?
Finns det någon anledning utöver monteringsaspekten som birdrar till att dessa bakgrunder sälj i delar?
#2 - 4 februari 2009 09:56
Monteringsaspekten är vital, eftersom de är omöjliga att få ned i akvarier med mittstag om de ej vore i delar. Dessutom ger delarna en snygg 3D effekt då skarvarna ser ut som naturliga sprickor och stenformationer. Att de är i delar gör dessutom att samma delar kan användas i kar av alla olika storlekar. Detta bidrar till större serier och ett lägre pris.
#3 - 4 februari 2009 10:20
MattiasL skrev:
Dessutom ger delarna en snygg 3D effekt då skarvarna ser ut som naturliga sprickor och stenformationer.

Där håller jag inte med dig alls, det var nästan det som var min poäng. Det ser mindre naturligt ut just för skarvarna, därför skulle det vara snyggare med bakgrunder i ett stycke. Men som sagt det kan bli svårt med monteringen. Och jag håller med om att dessa typer av bakgrunder får ett mer mångsidigt användningsområde, dock som sagt blir det ett avkall på estetiken enligt mig.
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 4 februari 2009 10:25
det finns 2 aspekter
1/ Monteringen - dvs som flera har nämnt så sitter det ofta mittstag i akvarierna.
2/ Lättare att kombinera ihop till alla akvarielängder - t.ex. så har BTN 3 längdmått 50, 20 och 10 cm. Med dessa tre längder så kan man plocka ihop bitar till de flesta akvarielängder. Detta gör bl.a. att det blir mindre för affärerna att lagerhålla - annars måste de ha en massa längder på lager för att ha till alla akvarier.
#5 - 8 februari 2009 13:00
Admin !!

Deleta det sista inlägget kanske och ett gäng till då det verkar som nåt inte stämmer ;)
#6 - 8 februari 2009 13:11
Kan någon banna Qiuene13 plz!
#7 - 8 februari 2009 14:16
Blocka, blocka!

Annons