Släppa i fisk?

#1 - 6 februari 2008 14:41
Kan man släppa i en guppyhane , 2 guppyhonor och en ancistrus som första fiskar i akvariet till att börja med?
#2 - 6 februari 2008 14:52
Borde funka bra tycker jag =)....Inga tokdyra fiskar om något skulle vara fel
#3 - 6 februari 2008 14:54
Vad bra, så du tycker inte att det är ett för stort antal? Akvariet är bara 45 L så kommer inte kunna ha så många fiskar där senare heller, är det bättre att kanske börja med endast en guppyhane och en guppyhona i början då?
#4 - 6 februari 2008 14:56
nej då,det funkar bra...du kan ha mera fisk i än dom bara....man brukar säga 1cm fisk per liter vatten som ett litet riktmärke
#5 - 6 februari 2008 14:57
dancehall skrev:
Kan man släppa i en guppyhane , 2 guppyhonor och en ancistrus som första fiskar i akvariet till att börja med?

Men vänta lite, var det inte du som hade ett 45-liters kar? Då tycker jag inte att du ska ha någon ancistrus, är det en algätare du vill ha så finns det andra alternativ som passar mycket bättre i ett akvarium i den storleken.
Du skulle till exempel kunna prova en äppelsnäcka, det är många som gillar dem. :)
#6 - 6 februari 2008 14:59
Där hann du före mig nitra ;)....skulle precis lägga in om att det kanske inte blir så bra med en ancistrus...Mycket bättre med äpplen =)
#7 - 6 februari 2008 15:01
Haha, men jag vill helst inte ha någon snäcka, vet inte varför men jag är så rädd för dem :rolleyes: , vågar inte hålla på något med akvariet om de finns där. Tyvärr .
#8 - 6 februari 2008 15:12
Dessutom ska jag framöver köpa ett större akvarium och eftersom jag tänker köpa ancistrusen som ganska liten så kommer den väl "passa" i mitt 45 L tills jag köper det nya?
Kommer senare även att köpa några till ancistrus så den andra slipper vara ensam.
Tror ni det funkar eller ska jag satsa på något annat?
#9 - 6 februari 2008 15:21
Jaha, ja om du ska ha större så småningom så kan du väl ha en liten ancistrus så länge. Den kommer dock inte att behöva kompisar senare, men är akvariet tillräckligt stort så varför inte? :)
#10 - 6 februari 2008 15:24
Ok, vad bra :)
Har ändå senare tänkt skaffa en hona om jag skaffar en hane först eller tvärtom!

Annons