Slänga sand vid delvattenbyte

#1 - 12 november 2004 11:42
Vad gör ni av sanden som ni får upp när ni suger bort skit från botten vid delvattenbyte?

Jag antar att det är fel, men när jag har lite sand i hinken så spolar jag bara ner den i toan tillsammans med vattnet jag byter.

Borde kanske skölja ur den o kasta ut från balkongen istället... (nio våningar :-)
#2 - 12 november 2004 11:46
Eh, kanske en dum fråga men varför suger du upp sanden? Själv suger jag bara upp skiten, visst någon gång kommer det kanske med några sandkorn/gruskorn men de är ju bara att lägga tillbaka igen?
[:-100]
#3 - 12 november 2004 11:57
Spola i alla fall inte ner den i toan. Den kan samla sig i rören och ställa till med stopp och vattenskador och en skitsur hyresvärd. Lägg sanden i dina eventuella blomkrukor eller bär ner den och lägg i nån rabatt på gården.
#4 - 12 november 2004 12:29
varför kasta den?
Jag brukar oxå få med lite sand när jag städar, men jag har en liten burk som jag samlar det i. Sen när den e full häller jag ned det i kart igen:)

//Jesper
#5 - 12 november 2004 16:13
Då har ganska "fin" sand va? För om man har grövre följer den inte med i häverten.
#6 - 12 november 2004 17:06
Har som policy att allt som flyter kan man spola ner i toaletten (alltså som har med akvariegrejor att göra)... Sand/grus flyter inte.
#7 - 12 november 2004 18:04
Vispa i stället upp skiten och sug ur det.
#8 - 12 november 2004 20:05
Nån som har råkat ut för nått stopp i rören??
#9 - 16 november 2004 07:34
Neptun ! Hur gör du för att få med sand när du dammsuger botten ? Om du exvis sätter ihop din hävert med en upp och nervänd petflaska utan botten, så bör det inte åka med ngn sand alls....

Mvh/Janne
#10 - 16 november 2004 08:20
Har man mycket fin sand så kan det hända att man får upp lite sand i häverten. Jag har havssand i ena karet och jag får ibland upp lite sand när jag dammsuger botten. Hinken jag använder när jag dammsuger låter jag stå tills all sand sjunker till botten sen häller jag ut vattnet. Sanden blir kvar i hinkbotten + lite vatten. Låter det stå ute till nästa vattenbyte då jag inte orkar rengöra det för att sen när det torkat skaka av sanden direkt i sopkorgen.

Annons