Slang I Akvarium?

#1 - 30 augusti 2006 15:04
Hej!
Jag visste inte riktigt var jag skulle posta det här, så vart hära.
Det är så här att jag har ett tillväxt kar för fengäddor och då undrar jag om man kan ha salng bitar i som göm ställen för dem (vanlig grön vatten slang).
Är det något gift eller så i slangen som inte alls är bra för fiskarna?:confused:
#2 - 30 augusti 2006 15:08
Ja, det kan vara antimögelmedel i slangen.
#3 - 30 augusti 2006 15:21
Vanlig grön akvarieslang (Eheim) är dock helt ofarlig.
#4 - 30 augusti 2006 17:30
[quote=heeke]Vanlig grön akvarieslang (Eheim) är dock helt ofarlig.[/quote]
okej :) men den e jö genomskinlig [:o]
#5 - 30 augusti 2006 19:13
Ja stod också och funderade på detta ett tag men tog iallafall (feg slangen :D) eheim slangen;)
#6 - 30 augusti 2006 19:46
[quote=tetra 1]Ja stod också och funderade på detta ett tag men tog iallafall (feg slangen :D) eheim slangen;)[/quote]
Hehe, okej...
ska nog testa med den :) och hoppas på att mina senegalusar och delhezi trivs med det... måste bara hitta någon överbliven bit först.
#7 - 30 augusti 2006 19:48
jag har en vanlig grön gardenaslang mellan min pump (som sitter bakom bakgrund) och fram igenom bakgrunden. Detta har inte varit något som hellst problem...
Eller är det så att antimögelmedel inte fäller ut i vatten utan att det bara är farligt om fiskarna är o äter "från" dem.
#8 - 30 augusti 2006 19:55
Det funkar alldeles utmärkt med en vanlig trädgårds slang kanske inte så fint men f.. så mycket billigare inte för att jag har det själv men farligt...Tror inte det
#9 - 31 augusti 2006 13:02
Okej, men jag har bara det karet som tillväxt kar för fengäddor som sagt. Inget botten matrial... bara ett par rötter.
Så de spelar ingen större roll om det är snyggt eller inte :)

Annons