Ursäkta min okunskap, men har inte så stor koll på detta. Men om det är som du säger, äter verkligen malar och snäckor fiskskit?! =)
Jag har två större malar i mitt kar och inte vet jag om dom håller borta fiskskit så mycket. Det är just det jag reagerar på när många säger att dom aldrig slamsuger sina kar. Ska man låta skiten vara och den bryts ner eftersom eller vaddå? Och när ni säger att man kanske har ett för klent filter, suger era filter upp skiten från botten?! Jag fattar inte. Det här kanske var historiens mest dumma fråga ;) Tänkte ställa den här frågan för länge sen men vågade inte, men nu får det bära eller brista=)
Välkommen till klubben, jag har ställt massor med "dumma" nybörjarfrågor. Malarna äter inte fiskskit, inga andra fiskar, snäckor eller räkor heller. Men det gör däremot nyttobakterierna som lever i gruset, därför är det bra att inte slamsuga upp dessa bakterier. Jag slamsuger en gång i månaden, dels för att det ska se snyggt ut i akvariet och dels för att hindra innerfiltret från att slamma igen alltför fort. Så slamsug nån gång ibland, men inte alltför noga.