Slamsugare

#1 - 19 augusti 2005 19:08
När jag ska slamsuga botten så sugs ju all grus upp i slamsugaren, sen fylls hela slangen med grus. Hur ska man egentligen göra för att inte gruset ska följa med? Har testat att köra ca 5 cm över gruset, funkar rätt så bra, men jag får inte bort så mycket skit som ligger i gruset. Hjälp mig! :/
#2 - 19 augusti 2005 19:15
Köp en slamhävert, det blir som en virvel i den och gruset kommer inte med upp, bara smutsen... (typ seras, eller egen a´la PET flaska..)

Sök i forumet, ämnet har tagits upp ett gäng gånger... ;)
#3 - 19 augusti 2005 19:40
En sån här kör jag med http://www.pwss.nu/product.php?productid=666&cat=57&page=1 .Visst det åker med lite sand men den är bara att hälla tillbaka när man är klar.Det fina är att den smala änden går precis in i en vanlig trädgårdsslang och tätar.Bara att stoppa in pumpa med blåsan så tömmer man ut vattnet.
Fredrik
#4 - 20 augusti 2005 11:09
Okej, men nu när jag har köpt en slamsugare så orkar jag inte köpa en ny slamhävert eller någon annan typ av slamsugare. Ingen som har något tips på hur man lättast tar bort smutsen på gruset med en slamsugare?
#5 - 20 augusti 2005 11:31
ja har också en slamsugare den sugare aldri upp sanden , det blir en vorvelvinf i den så att allt skit åker upp.

Annons