Fick med denna slammsugare
http://www.akvarieshopen.se/slamsugare-stor-p-756.html när jag köpte akvariet, sulle nu enbart testa prylen på ett akvarium som jag skall starta upp...men jag får den inte att fungera trots bruksanvisning att man skall höja den upp och ner i vattnet...det händer absolut ingenting...erfarenhet någon?
ville testa den då man själv slipper suga i slangen vid vattenbyte och få massa äcklig bös ev i munnen
Jag har ett liknande fabrikat hemma och det fungerar men du måsta skaka ganska rejält för att få igång häverten.
Sen måste du givetvis ha den andra änden på slangen under vattenytan men det hoppas jag du förstår.
Sen gör det grova röret att grus inte följer med med faktiskt oftast inte heller bajs på botten. Man kan säga att den suger...;)
Personligen så brukar jag fylla slangen med vatten, hålla en tumme i varje ände på slangen, stoppa ner den ena änden i vattnet, ev koppla på ditt sugrör och först därefter släppa tummen för den ände som finns i luften (lägre än vattenytan) då slipper du suga.
Lycka till
/Hasse