Har precis dragit igång ett yngelkar i mitt sovrum (p.g.a platsbrist, fler kar på ingång i övriga rum) för att ha någonstans att göra av alla guppy yngel som inte får plats i mitt nano. Karet är i plast och 21 liter men jag har inte fyllt det fullt p.g.a att det sitter en LED-lampa på kanten som sticker ner en bit i karet, skulle gissa på att det är ca 15 liter i samt saknar täckglas. Filtret är ett Elite Mini, och det är förhållandevis tyst, men ibland har man ju svårt att somna och då kan det vara något störande och ibland har jag sällskap och hon kan vara lite kinkig. Så det jag undrar är om man kan stänga av filtret under natten i 7-9 timmar utan att invånarna tar skada? Räcker det då med 1 vattenbyte i veckan?
Just nu är det tomt men kommer innehålla lite yngel samt kanske nån snäcka. Bottenmaterialet är sand och jag kommer att sätta 2-3 javaormbunkar eller eventuellt ngn annan växt samt att jag ska ha några mossexperiment där i.
Vill se ynglen växa till sig, och behålla någon enstaka men kommer ge bort övriga.