Skyldig till "fiskplågeri"

#1 - 19 maj 2009 18:50
http://hd.se/utrikes/2009/05/19/skyldig-till-rfiskplaagerir/

Rätt ska vara rätt.. Fiskar är ju oxå djur med rätt att behandlas väl.
Skönt att se att sådant här ger konsekvenser.
#2 - 19 maj 2009 19:07
Japp man borde kunna bevisa det på ett annat sätt!:mad:
#3 - 20 maj 2009 10:58
Japp man borde kunna bevisa det på ett annat sätt!:mad:
Jo,man kan plåga dafnier istället med ett EC50-test "Med hjälp av resultaten räknas sedan EC50-värden ut, som anger vilken koncentration som krävs för att 50 % av daphnierna ska sluta röra på sig. Man kan då både få fram 24-h EC50 och 48-h EC50 värde dvs. hur stor koncentration som krävs för att 50 % av daphinerna ska sluta rör på sig efter 24 h och efter 48 h.":
http://74.125.77.132/search?q=cache:2nNO5YEi_d8J:www.fuf.org/swe/content/download/18475/273384/file/projektutst%C3%A4llning2.doc+ec50+test+daphnia&cd=25&hl=sv&ct=clnk&gl=se&lr=lang_sv
<<<(^:>*
#4 - 14 juni 2009 09:15
SILKEN jubel idiot. Häller mjällshampo hos fiskar !! OMG blir ju så sur när man läser sådant
#5 - 14 juni 2009 11:04
Visst är det synd om fiskarna men om det leder till att färre fiskar eller andra djur dör i naturen så tycker jag att skadan det gör upphävs av nyttan. Det journalisten skulle gjort är att skaffat tillstånd för att få genomföra det som ett djurförsök och följt de riktlinjer som finns för detta.
Och nej alla djurförsök är inte onödiga, grymma och barbariska utan utgör ofta en viktig del av forskning som ger upptäckter och framsteg som gagnar miljö och natur.
Bilagor:
#6 - 14 juni 2009 11:33
Håller med dig! Se bara all form av medicin vi har och använder öppna medicinskåpet hemma och se.

Jag tycker att djurförsök med strikta riktlinjer som personal samt vet. uppföljer är bra!!
Sen finns det djurförsök som bara är onödiga som t.ex. mjällshampoo testet.

Rambo skrev:
Visst är det synd om fiskarna men om det leder till att färre fiskar eller andra djur dör i naturen så tycker jag att skadan det gör upphävs av nyttan. Det journalisten skulle gjort är att skaffat tillstånd för att få genomföra det som ett djurförsök och följt de riktlinjer som finns för detta.

Och nej alla djurförsök är inte onödiga, grymma och barbariska utan utgör ofta en viktig del av forskning som ger upptäckter och framsteg som gagnar miljö och natur.

Annons