Mina var likadana. Dem kommer.
Vad matar du med?
Mina äter allt, röda mygg, räkmix till och med vanliga koipellets.
Favoriten är dock skalad räka.
Har märkt att dem gärna skaffar sig ett eget gömställe, där ligger dem på dagarna och kommer fram när det ska ätas. Dem verkar även vara lite nattaktiva eller vid skymmning/uppgång.
Men vad du än gör så övermata inte, så att det ligger kvar på botten. Mina äter inte det som ligger på botten. Man kan "servera" dem med räkor och sånt som är lite större. Mask fungerar som aptitretare.
Matar just nu med ciklidpellets, svarta mygg (frysta)och cyclops. de har varit framme och ätit bägge två, men sedan försvinner de som dagg för solen igen.
[COLOR=blue]ja dom brukar vara rätt blyga i början. vill du inte se mat på botten så mata med neontetra eller små guppys eller dylikt :D [/COLOR]
[COLOR=#0000ff][/COLOR]
[COLOR=black]Ja, vill de ha levande eller helt färsk föda, så får de nog gott om det också. cikliderna leker och förökar sej som gnagare;). de leker och lägger rom minst 2 ggr. i veckan. Ibland blir ynglen frisimmande, men oftast blir rommen tagen. Jag brukar också kunna köpa småfisk, typ neontetra eller liknande, när de har väldigt billigt på zoobutikerna. det händer rätt ofta. på sommaren brukar jag mata med levande mygglarver...det uppskattas av cikliderna iaf. kanske av channan också??;)[/COLOR]
men då behöver jag inte oroa mej att de gömmer sej nu då? De släpptes ner i karet på förmiddan idag.