Skumt foto.

#1 - 18 december 2009 17:21
I morse var jag ute och fota våran taniga gran med talgbollar. När jag sen ladda upp korten i datorn blev jag väldigt fundersam. På det första kortet ser man en "dimma" runt om på kortet och till höger om toppen tycker jag att jag ser ett ansikte. På kort nummer två är det helt svart. Dimman är borta helt och hållet. Korten tog jag med ungefär 4 sek. därimellan.

Detta har jag gått och funderat på idag. Jag har kommit fram till att eftersom det är så kallt ute -7* så blev det imma på linsen på första kortet och den försvann tills jag tog det andra kortet.

Nu undrar jag om det kan vara så?
Är nån som varit med om detta förrut?

Vad tror ni gott folk .
Med så många fotografer på forumet så måste nån ha sett detta tidigare.
#2 - 18 december 2009 17:26
Det är nog något åt det hållet, men blir det inte oftarae imma på tex glasögon när man går från kallt till varmt:)?
Väldigt mycket snö ni har där, då kanske Thomas åkt pulka på eftermiddagarna?
Granen är lika snygg och välvuxen som innan:p!
#3 - 18 december 2009 17:31
Tänkte nästan det. Först tyckte jag att det såg ut som en elak gubbe men sen tyckte jag mig se frostmönster i bilden.
Jag är känd för mina vackra granar vida omkring:D

Jag får nog försöka lura honom åka pulka tror jag.;)
#4 - 18 december 2009 17:34
Precis, det ser ut som någon slags dagg på linsen...testa igen när du har åkt färdigt vetja:D!
#5 - 18 december 2009 17:42
Så väldans enkelt o göra det. :D:D:D
Att jag inte kom på det själv[B)]
#6 - 18 december 2009 17:48
Nu är det -8,8 ute och ingen imma på dom nya korten alls.:confused:
#7 - 18 december 2009 18:26
Det kan helt klart ha varit caset att det blitt nån slags imma i kameran eller på linsen vid allra första bilden ;)
#8 - 18 december 2009 19:49
Men visst hade det varit kul om det var ett spöke....jag ser också ansiktet klart och tydligt, är du säker på att du inte har nån gast i trädgården:d!
#9 - 18 december 2009 20:59
Nebbiolo skrev:
Men visst hade det varit kul om det var ett spöke....jag ser också ansiktet klart och tydligt, är du säker på att du inte har nån gast i trädgården:d!

Det hoppas jag verkligen inte för det ansiktet ser inte så snällt ut:p
Det är rimfrost i kamran[:-25] tror jag.
#10 - 19 december 2009 20:25
Eller utandningsluft. Har så på de flesta kort jag tog på sonens luciafirande som firades ute bland många flåsande människor. Alltså, det kan vara din andedräkt som är med på bilden. :D
//Camilla
#11 - 19 december 2009 20:51
Det kan det nog vara. Jag hadde sprungit till skolbussen innan.
När jag kom hem hämta jag ut kamran o tog kortet.
Så måste det vara. Gött att du oxå fått samma imma på korten:D
#12 - 19 december 2009 21:03
Tyvärr är det nog så att den "tråkiga" men helt enligt fysikens lagar korrekta iakttagelsen att fenomenet beror på vattenånga är korrekt:p. Men visst hade det väl varit kul med nåt annat, kan du inte försöka publicera bilden i USA, och säga att det liknar Jesus? Då kan du få massor med publicitet och kanske tjäna en hacka, precis som de som sett Jesus i sitt rostade bröd eller i pannkakan;)?
#13 - 20 december 2009 07:54
Nebbiolo skrev:
kan du inte försöka publicera bilden i USA, och säga att det liknar Jesus? Då kan du få massor med publicitet och kanske tjäna en hacka, precis som de som sett Jesus i sitt rostade bröd eller i pannkakan;)?

:d:d:dPrecis. Ett par miljoner hadde inte suttit fel.:p

Annons