Skumma Kuhliis

#1 - 1 november 2003 16:49
Jag har två stycken kuhliis i ett provisoriskt akvarium. Endast 21 liter. De har varit där sen i torsdags. Det märkliga är att den ena av dem har börjat med att simma upp till utan bubbla lite och simma ner igen. Så håller den på ett par gånger innan den ger sig. Trodde först det var syrebubblor jag såg men när skummet inte gick isär när jag rörde i vattet så började jag fundera. Vad kan det vara? Det är just i ena hörnet också. Nån som har nån aning? Förutom ålarna har jag ett trettiotal svärdbäraryngel där i också. Tacksam för hjälp!!

Sen skulle jag även vilja veta hur i hela fridens namn jag ska veta hur mycket mat de äter.
#2 - 1 november 2003 19:55
Syrebrist?
#3 - 1 november 2003 20:21
"Äggen avges vid ytan och fastnar på flytväxternas rötter" står det på artbeskrivningen. Jag har själv lyckats med att få tillskott av kuhli.
#4 - 1 november 2003 22:35
Jo, det är ju möjligt. Men det skulle jag inte tro. Jag har nämligen bytt vattnet och ändå gör den så där.
#5 - 1 november 2003 22:36
Ojdå. Då kanske de vill ha bebisar då... Får väl hoppas, fast det är ju inte så troligt. De har ju bara bott hos mig sen i torsdags. Så snabbt anpassar de sig väl inte ändå?
#6 - 2 november 2003 01:05
Jodå, fiskar kan anpassa sig på direkten om man har tur.
#7 - 2 november 2003 09:46
Jo, då måste de verkligen tycka om stället de kom till då. Förre ägaren sa att de är rätt gamla. Annars vet jag ingenting om dem. Blir kul att se hur det utvecklar sig.

Annons