Skumbon?

#1 - 4 september 2003 13:40
Hur är det egentligen ett skumbo ser ut? jag stoppade ner två honor till min hane för bara ett par dagar sedan, o samband med det stoppade jag ner lite växter som flytar lite på ytan.
Nu är det som luftbubblor som liksom ligger och hänger på undersidan av dessa blad. Är dett ett skumbo eller är det bara syebubblor ifrån pumpen som samlats där?

Och nu har hanen slutat jaga honorna..nu är han e riktig chamör också =)
#2 - 4 september 2003 13:46
det kan nog vara ett skumbo :) om du studerar det ett tag så kan du se att hannen hämtar luft från ytan och släpper ut det i skumbot efter en kort stund!
#3 - 4 september 2003 13:59
Hei Lox
Ja, nå er han nok så sliten at han ikke orker å jage dem mer:-)
Får håpe det går bra, men jeg er ikke så sikkert at han orker å lage skikkelig skumbo, Håper jeg tar fel
Lykke til
Svein
#4 - 4 september 2003 14:27
jag vet i tusan om jag e redo att få yngel iaf..så man kan ju hoppas att det inte blir nåt..även om jag just nu inte kommer att störa nåt i akvariumet..varken sära på fiskar eller ta bort skumbo..måste bort med gamla sällskapsfiskar och skaffa småakvarium om det skall ynglas..men det är nog för kallt i vattnet för att de skall leka ordentligt just nu..*hoppas* har det på 24 grader i akvariet just nu iaf...

Annons