Silverhajen_92 skrev:Hur stort kar har du?när köpte du dom?
Silverhajen_92 skrev:Okej:)Lite litet men dom e ju små nu så att de ska vell funka ett tag framöver har själv funderat på oscar de blir de nog ifall de inte blir diskus
Silverhajen_92 skrev:va har du för andra fiskar med dina?
Skulle inte du ha Diskus:confused:Silverhajen_92 skrev:Okej jag funderar på att skaffa sånna ciklider dom värkar trevliga på ngt sett:D
Silverhajen_92 skrev:Jag vet inte en har ej bestämt mej riktigt nu när man tänkt efter så värkar de kräva en hel del jobb+att jag måste få hem mitt 920l kar fort å vill helst inte stressa min kusin som har fått låna de efter en hel del tjöt
Det blir som fisken i vattnet:DLångås skrev:Jag tror det blir bäst om du kör både discus och påfåglar i tillsammans med dina scalarer, silverhajar och botier;)
nilbrink skrev:de e dom inte. äter typ altl o blir stora :/ tråkiga. :/ kanske kul o coola nrä de e små men elaka o fula när de blir större, o de går snabbt
Silverhajen_92 skrev:Jag vet inte en har ej bestämt mej riktigt nu när man tänkt efter så värkar de kräva en hel del jobb+att jag måste få hem mitt 920l kar fort å vill helst inte stressa min kusin som har fått låna de efter en hel del tjöt
habob skrev:har tre 6cm oscar ciklider som är skugga de kommer framm bara när de är hungriga o så fort de får maten så gömmer de sig o efter det är de jätte skugga o gömmer sig snabt under rötterna om man kommer nära karet!vad ska jag göra åt det?hjälp!
habob skrev:fick inte riktig svar än!nogon som kan svara tydligt varför de är rädda koma fram!?tack!
Stew skrev:Läste något om att blanda oscar med scalar... Jodå det blir finfin mat för påfåglarna.. Bra semesterfoder troligen.. Precis som alla andra mindre fiskar... När något är litet nog att få plats i munnen på en oscar, och ser ut att smaka gott, så hamnar det där förr eller senare..! Typ fingrar, plastbitar, tetror, scalarer. TJa. Det mesta :P
Micke_A skrev:Att de är skygga kan kanske bero på att de går för trångt? Hur stora är de?
Jag tror inte en påfågel skulle få in en vuxen scalare i munnen, inte ens en halvvuxen. Scalarer är heller inga små fiskar.
Stew skrev:Halloj,
Hmm. alla fiskar kan vara skygga under perioder. Absolut när de är mindre... Så ge det ett tag.
Snart kommer du vara tvungen att byta till ett större kar för dina fiskar (540-720 liter) och vid det laget så kan jag lova att dina små söta fiskar försöker bita i din arm när du stoppar ner den i karet... Eller i dina fingrar när du matar dem.
Så njut av lugnet ett tag till :)
Läste något om att blanda oscar med scalar... Jodå det blir finfin mat för påfåglarna.. Bra semesterfoder troligen.. Precis som alla andra mindre fiskar... När något är litet nog att få plats i munnen på en oscar, och ser ut att smaka gott, så hamnar det där förr eller senare..! Typ fingrar, plastbitar, tetror, scalarer. TJa. Det mesta :P
bucklan skrev:Det kan vara svårt att säga precis vad det är. Allt från dåliga vattenvärden till att dom har blivit skrämda av dig någon gång. Pröva att byta vatten och möblera om lite. Samt att vara i närheten av akvariet som så många andra har skrivit redan.
macke_fisk skrev:dina fiskar kommer att vänja sig vid att du kommer till akvariet...det lovar jag...det jag brukar göra för att vänja fiskar är att när jag byttar vatten i akvariet så rör jag runt är att röra runt lite med handen ibland lite vid vatten ytan så vet de att jag är i akvariet och senså går jag ofta till akvariet de första dagarna så att de vänjer sig där oxå......efter ett par 2-3 veckor så brukar mina nya fiskar vara helt oskygga och de är framme mer och simmar och har skoj
habob skrev:fick inte riktig svar än!nogon som kan svara tydligt varför de är rädda koma fram!?tack!